بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با توجه به بررسی‌های هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ مغایر قانون شناخته و برای اصلاح به دولت ارجاع شد.
یکتا اشرفی عضو هیات مدیره بیمه ایران در اولین نشست تبیین و تقویت پدافند غیرعامل گفت: در راستای سند ابلاغی دولت ، دستورالعمل های پدافند غیرعامل و راه حل های مربوط به آن را باید طوری تنظیم کنیم تا در صورت وقوع حوادث، امنیت کاری مناسبی داشته باشیم.
طی هفته های گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار ارز، اختیارات بانک مرکزی با مجوز سران قوا برای مدیریت بازار ارز افزایش یافت و این بانک توانست با انجام اقداماتی بدون ارزپاشی باعث کاهش التهابات ارزی شود.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بیان کرد: دامداران کوچک روستایی و عشایری می توانند در قالب دامدار کارت و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و واحدهای بزرگ تر می توانند بیشتر از این میزان، تسهیلات دریافت کنند و از طریق سامانه بازارگاه، نهاده مورد نیاز را خریداری می کنند.
عضو هیات مدیره بیمه ایران در اولین نشست تبیین و تقویت پدافند غیرعامل گفت: در راستای سند ابلاغی دولت ، دستورالعمل های پدافند غیرعامل و راه حل های مربوط به آن را باید طوری تنظیم کنیم تا در صورت وقوع حوادث، امنیت کاری مناسبی داشته باشیم.
معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور در بازدید از کارخانه یزد تایر بزرگترین تولیدکننده لاستیک کشور، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تنها راه نجات کشور را حمایت همه جانبه از صنایع دانش بنیان و توسعه آن بیان کرد.
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان معامله شد.
بانک ملت بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت ازدواج بانک مرکزی را از ابتدای سال 1401 افزایش داد.
بانک ملت پیرو نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس جزء 2 بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 و در راستای اجرای ماده (10)"قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اعطای تسهیلات فرزندآوری را دردستور کار قرار داد.
معاون مالی بانک شهر با اشاره به تشریح جزئیات عملکرد مالی این بانک برای دوره 12 ماهه سال 1400، گفت: این مهم نشان از تحولات مهم و بنیادین در بانک شهر و حرکت رو به جلو در مسیر درست بانکداری حرفه‌ای دارد.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، گفت: مشکلات در صنعت بیمه وجود دارد و عمده کارشناسان هم از وجود این مشکلات آگاه هستند، بنابراین با راه اندازی سامانه سوت زنی و مچ گیری صنعت بیمه رشدی نخواهد کرد.
روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: کسانی که از گیلانغرب به سومار سفر می کنند، اکنون می توانند ضمن کاهش زمان تردد، به افزایش اطمینان سفر نیز امیدوار باشند.
بانک ملی ایران با هدف تسهیل شرایط بازپرداخت بدهی اشخاص و بنگاه های اقتصادی و مانع زدایی از روند تولید، تقویت اشتغالزایی و کمک به احیای واحدهای نیمه فعال تولیدی کشور، سیاست سالانه بخش پیگیری و وصول مطالبات را تصویب و ابلاغ کرد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت. همچنین نرخ رسمی ۲۲ ارز ثابت ماند و ۱۱ ارز دیگر کاهشی بود.