بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در جلسه مشترک با تعاون‌گران که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، فعالیت بیمه تعاون به عنوان نخستین شرکت سهامی عام تعاونی که با 4 هزار سهامدار در بازار اول فرابورس حضور دارد مورد گفتگو قرار گرفت.
حسب دستور بانک مرکزی و در راستای اجرای تکالیف قانون اصلاح قانون صدور چک، سامانه «محچک» (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) در بانک سرمایه عملیاتی شد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با عنوان ایران آگروفود 2022، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش و ۲۳ ارز دیگر افزایش یافت و نرخ رسمی ۱۰ ارز هم ثابت ماند.
بخشنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم یا بیشتر، به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران از سوی اداره کل اعتبارات پست بانک ایران به شبکه بانکی از سراسر کشور را ابلاغ شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش‌‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، پرداخت وام حقوقی برای نخستین بار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و خرد آغاز شده است.
براساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی مجوز جدیدی به صرافان داده شده تا آزادانه و با نرخ توافقی در بازار به خرید و فروش ارز اقدام کنند که در نگاه اول این طور به نظر می‌رسد که بانک مرکزی برخلاف رویه سابق قصد دارد تا صرافان رسمی و بزرگ را با خود همسو کند همچنین مصوبه دیگری از سوی بانک مرکزی صادر شده که به موجب آن اشخاص حقیقی و حقوقی تنها با اظهار ارز در گمرک و معاف از مالیات می‌توانند هر میزان اسکناس خارجی به کشور وارد کنند.
طی مراسمی با حضور محمد رضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران و سرهنگ پاسدار وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ و با حکم فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ، «محمد جواد داوری» به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران منصوب شد.
بانک سینا اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی 12 ماهه منتهی به 29 اسفندماه 1400 را منتشر کرد که بر اساس آن سود خالص تلفیقی این بانک نسبت به پایان سال 1399 با 236 درصد رشد رو به رو شده است.
مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی، همزمان با سفر هیأت دولت و با هدف بررسی مسائل و مشکلات فعالان بخش کشاورزی و آگاهی از آخرین وضعیت پیشرفت طرح های کشاورزری استان اصفهان، روز پنجشنبه 26 خرداد ماه به این استان سفر کرد.
دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: بر اساس معاملات صورت گرفته، در حال حاضر نرخ ارز در بازار توافقی معادل هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان و ۲۹۳۰۰ تومان برای فروش است.
معاون سرمایه گذاری بانک تجارت از درج نماد شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به عنوان دویست و هشتاد و دومین نماد معاملاتی (یکصد و هفتاد و ششمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ های فرابورس ایران علی‌رغم نامناسب بودن شرایط بازار سرمایه از سال 1399 و به تعویق افتادن واگذاری شرکت مذکور، خبر داد.
«سید عباس حسینی» با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابربدهکار ندارد و مسیر خود را به خوبی طی می‌کند، گفت: می‌خواهیم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بزرگ کنیم تا در اقتصاد کشور نقش‌‌آفرین باشد.
امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد.