بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاونت سازمان و برنامه‌ریزی پست بانک ایران بخشنامه «پرداخت تسهیلات خرد بر اساس استقرار نظام وثیقه‌گیری مبتنی بر اعتبارسنجی» را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.
در تداوم اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه کارکنان بانک رفاه کارگران و در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تعداد 33 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد کشور، به آغوش خانواده بازگشتند.
وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: در هزینه‌های تولید ما در شهریور ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد روبرو بودیم که امروز ۵۱ درصد کاهش یافته است، هرچند این وضعیت مطلوب نیست و مهار تورم همچنان از اولویت‌های ستاد اقتصادی دولت قرار دارد.
با «کارت هدیه مجازی» بانک ملی ایران و بدون حضور فیزیکی در شعبه، هدیه دهید.
تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات و هلدینگ سبا با هدف تسهیل، ترغیب، توسعه صادرات و کاهش ریسک تجارت به امضا رسید.
آیین بازگشایی شعبه آرژانتین بانک پارسیان در محل جدید و با طراحی مدرن و فضایی مناسب تر، صبح روز دوشنبه 30 خرداد ماه با حضور سیامک دولتی، معاون شعب و پشتیبانی بانک به همراه تعدادی از مدیران ستادی، مناطق و کارکنان شعبه برگزار شد.
چند سالی است که کیفیت ساختمان‌ها در اثر بی‌توجهی به اصول علمی ‌ساخت و ساز و رعایت نکردن استانداردها به یک بمب ساعتی در دل شهرها تبدیل شده است. به‌طوری‌که براساس اعلام نظر کارشناسان عمر مفید ساختمان در کشور به‌طور متوسط کمتر از ۳۵ سال است و این خود سرعت بالای فرسوده شدن بافت شهری را نشان می‌دهد. این ساخت‌وسازهای بی‌کیفیت در حالی رقم می‌خورد که مسوولان اغلب به رکود بخش ساختمان و قیمت مسکن فکر می‌کنند و تمام هم و غمشان حل این مشکل شده است.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۷ ارز افزایش و ۱۱ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ رسمی ۸ ارز نیز ثابت باقی ماند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 639.5 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران اعلام کرد : از مجموع چهار هزار و 853 نفر متقاضی اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری که تاکنون تعیین شعبه شده اند، سه هزار و 380 نفر پذیرش و در مرحله تکمیل پرونده، 873 نفر تسهیلات خود را دریافت کرده و تسهیلات 600 نفر نیز در شرف پرداخت قرار دارد.
معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر گفت: اخذ موافقت اصولی تشکیل اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و راه اندازی سامانه آنلاین واگذاری املاک بانک شهر، دو اقدام مهم و بنیادین در راستای تأمین منابع درآمدی بر پایه شفافیت و عدالت اقتصادی است.
بانک ملی ایران احداث و تجهیز دو بیمارستان بزرگ در شهرستان های کاشان و خرم آباد را تامین مالی کرده است.