بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای سرمایه انسانی، دانش افزایی کارشناسان، اولین گردهمایی سراسری سه روزه کارشناسان سرمایه انسانی مناطق با حضور مدیر امور توسعه سرمایه انسانی، مدیریت امور شعب استان ها، روسای ادارات و کارشناسان تحت نظارت و نمایندگان مناطق بانک ایران زمین برگزار شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از برخی شعب استان مازندران:

مانع‌زدایی از تولید در دستور کار بانک صادرات ایران است

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران یکی از بانک‌های پیشرو در اعطای تسهیلات، اعتبارات و تأمین ارز واحد‌های تولیدی است، به همین دلیل همزمان با تسریع ارائه خدمات بانکی، مانع‌زدایی از تولید با جدیت در دستور کار است.
تمامی افراد فاقد بیمه اجتماعی از قبیل قالیبافان،کارگران فصلی، هنرمندان صنایع دستی و خبرنگاران می توانند به عضویت صندوق در بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایرشده و از مزایای آن استفاده کنند.
بانک کشاورزی با هدف توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و تجهیز و نوسازی ماشین ها و ادوات کشاورزی، از ابتدای سال 1401 تا پایان تیرماه بالغ بر 2500 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرده است.
بخشنامه شیوه نامه اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طرف اداره کل اعتبارات پست بانک ایران به مدیریت شعب استان‌ها، مناطق و شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ شد.
صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که بسیار دیگری از صنایع را به خود وصل کرده و با آنها ارتباط برقرار می کند که از جمله آن صنعت بیمه است که ارتباط تنگاتنگی با صنعت ساختمان که البته صنعت احداث است را دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بانک ملی توافق شد ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای صنایع کوچک منابع مالی تأمین شود؛ همچنین با کمک معاون رییس‌جمهور نیز تفاهم شد برای صنایع کوچک حداقل هزار میلیارد برای صنایع راکدی که قابلیت احیا شدن دارند اختصاص یابد.
با توجه به اینکه در پی سرقت از شعبه دانشگاه بانک ملی، صندوق‌های دزدیده شده به این دلیل که مسئولان بانک و بیمه اطلاعی از محتویات آنها نداشتند، مشمول بیمه نشدند؛ در این زمینه، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از تهیه پیش نویسی برای بیمه شدن این صندوق‌ها خبر داده است.
بانک سینا  در تیرماه  توانسته مبلغ ۵,۱۵۰,۲۵۳ میلیون ریال درآمد تسهیلات اعطایی داشته باشد که تقریبا مشابه خردادماه است. بانک سینا در خرداد ماه نیز مبلغ ۵,۰۲۵,۴۹۴ میلیون ریال درآمد تسهیلات اعطایی داشت که عمده آن از تسهیلات مرابحه بوده است.
کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه به‌دلیل عدم تامین سرمایه‌های لازم در بخش تعاونی، تولید و اشتغالزایی رشد مناسبی نداشته است در حالیکه با حمایت دولت از بانک توسعه تعاون، گام مهمی در این زمینه برداشته خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست مشترک با رئیس پلیس راهور فراجا:

اپلیکیشن مشترک بیمه و پلیس رونمایی می‌شود

صبح امروز در نشست مشترک پلیس راهور فراجا و بیمه مرکزی زمینه همکاری‌های مشترک بیمه و پلیس در راستای کاهش تصادفات رانندگی و پرداخت آنلاین خسارت به زیان دیدگان حوادث رانندگی بررسی شد.
مدیران حوزه‌های برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی؛ درمانی، بیمه‌ای و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، در هفته جاری در مرکز ارتباطات مردمی این سازمان، پاسخگوی پرسش‌ها و ابهامات احتمالی بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و سایر اقشار خواهند بود.