بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

براساس ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛

بیمه رازی در بالاترین سطوح توانگری مالی در صنعت بیمه قرار گرفت

مدیرعامل بیمه رازی گفت: شرکت بیمه رازی که به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی صنعت بیمه شناخته می‌شود در سال‌های اخیر سطح یک توانگری مالی صنعت بیمه را از آن خود کرده است.
صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۸,۰۷۰ (بیست و هشت هزار هفتاد تومان) اعلام کرد.
در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت و زیست پذیری مسکن دولتی را در دستور کار قرار داده، همزمان قرار است با مشوق های شهرسازی، احیای بافت های فرسوده نیز تسریع شود.
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان خوی، طی بازدید از شعبه «خوی- میدان امام‌خمینی» بانک آینده، از عملکرد این شعبه در خدمت‌رسانی به جامعه هدف و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان سازمان بهزیستی، قدردانی کرد.
قیمت سکه رفاه و سکه بازار زیر ۱۴ میلیون تومان آمد و حباب سکه هم یک میلیون و صد هزار تومان شد. دلیل کاهش حباب سکه به کاهش دو متغیر بنیادی سکه یعنی دلار و اونس برمی گشت.
معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال و دیجیتالی شدن بانک ها جزو سیاست های جدی وزارت اقتصاد است، گفت: بانک ملی ایران از بزرگترین بانک های کشور است و حرکت این بانک کمک می کند تا تمام شبکه بانکی به سمت و سوی بانکداری دیجیتال حرکت کنند.
بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.
بانک مرکزی امروز، ‌سه‌شنبه (۲۵ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز افزایش و نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
با ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی توسط پست بانک ایران؛

در صورت عدم ثبت چک در سامانه صیاد، احکام قانون صدور چک شامل آن نمی‌شود

با ابلاغ بخشنامه ثبت مالکیت چک در سامانه صیاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در صورت عدم ثبت چک در این سامانه، احکام قانون صدور چک شامل چک نمی‌شود و بانک ها باید از پرداخت وجه آن خودداری کنند.