بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

برای سومین بار در ٢٠ روز اخیر نرخ سود بین بانکی با کاهش ۰.۵ واحد درصدی به ٢٠.۵٩ درصد رسیده است.
بانک مرکزی امروز، ‌شنبه (۲۲ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز افزایش و نرخ ۲۳ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
براساس اعلام بانک مرکزی؛

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (پنجشنبه بیستم مردادماه) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایشی و ۱۱ ارز دیگر کاهشی بود. همچنین نرخ رسمی ۹ ارز نیز ثابت ماند.
رئیس کل بانک مرکزی در حالی تاکید کرده که هنوز تصمیمی در خصوص افزایش نرخ سود گرفته نشده که در عین حال از اصلاح نرخ سود به عنوان یک سیاست ضد تورمی سخن گفته است، منافع و تبعات افزایش نرخ سود چیست؟
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از تسهیل انتشار ابزار‌های بازار پول خبر داد.
در ادامه برگزاری نشست های علمی و تخصصی «بانکداری اسلامی» در بانک ملی ایران، موضوع پیاده سازی بانکداری اسلامی و توسعه محصولات اسلامی در کشور مالزی محور اصلی دومین نشست از این جلسات بود که با حضور مدیران ارشد بانک ملی ایران و جمعی از پژوهشگران و محققانی از دانشگاه ها، حوزه علمیه، نهادها و مراکز علمی مرتبط با بانکداری اسلامی برگزار شد.
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران ابلاغ کرد؛

بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد؛ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.