بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

تفاهم همکاری سه جانبه فی مابین شرکت سهامی بیمه ایران ، کمیسیون ملی یونسکو و هلدینگ کسب و کار سبا ، صبح روزشنبه اول مرداد 1401، طی مراسمی به امضای حسن شریفیرئیس هیات مدیره ومدیر عامل بیمه ایران ، حجت الله ایوبی دبیرکلکمیسیون ملی یونسکو و محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ کسبو کارسبا رسید.
شرکت پالایش نفت تهران اعلام کرده است که تاسیسات و مخازن آسیب دیده این شرکت در سال مالی گذشته دارای پوشش بیمه ای کافی بوده و شرکت بیمه طرف قرارداد(بیمه ایران) میزان خسارت این مخازن را اعلام کرده است.
بانک آینده یکی از بانک‌های پیش‌رو در خدمت نوین سفته و برات الکترونیکی، با ایجاد این خدمت جدید، دسترسی مردم و کسب‌و‌کارها به‌این اوراق تجاری را تسهیل کرده است و مشتریان غیرحضوری می‌توانند برات و سفته خود را به‌صورت دیجیتالی دریافت کنند.
۵۱.۴ درصد از کل حق بیمه تولیدی ۱۶ شرکت بیمه‌گر منتخب در بهار امسال به قراردادهای بیمه‌های درمان اختصاص داشته و ۵۲.۲ درصد از خسارت پرداخت شده هم به بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان رشته درمان رسیده است.
رئیس دایره برنامه ریزی و آمار اعتباری بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

رشد 71 درصدی اعطای تسهیلات به SMEها در سال 1400

رئیس دایره برنامه ریزی و آمار اعتباری بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک در سال 1400 نزدیک به 29 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های کوچک و متوسط اعطا کرده که نسبت به سال پیش از آن 71 درصد رشد را نشان می دهد.
مجامع بانک خاورمیانه با حضور بیش از ۷8 درصد نمایندگان سهامداران در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد و به صورت همزمان سایر سهامداران نیز به صورت آنلاین امکان حضور و مشارکت در آن را داشتند.
بررسی شرایط تسهیلات‌دهی بانک سامان نشان از این دارد که این بانک شش نوع وام را با شرایط متفاوت نسبت به سایر بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران در 31تیر ماه سال جاری برگزار و شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران در یک رقابت فشرده و با فاصله اندک به عنوان عضو علی‌البدل اول هیأت مدیره این شرکت به مدت 2 سال انتخاب شد.
با موافقت و تصویب هیأت مدیره، آقای دکتر محمد فطانت‌فرد، از مدیر عاملی بانک آینده استعفاء کرد و‌ حسب مصوبه هیات مدیره بانک، سرپرستی بانک آینده تا برگزاری مجمع عمومی و تعیین اعضای جدید هیات مدیره و مدیرعامل، به دکتر شعبان مرادی محول شد.