بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند.
براساس صورت مالی حسابرسی شده بانک ملی ایران، زیان خالص این بانک با کاهش بیش از 60 درصدی از 6 هزار و 750 میلیارد تومان در سال 99 به 2 هزار و 676 میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است.
برای استخدام پیمانی ۳۳۷۶ نفر (۱۱۴۵ نفر در واحدهای بیمه‌ای و ۲۲۳۱ نفر در واحدهای درمانی) در مشاغل کارشناسی در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۷/۱۵ به صورت همزمان در مراکز استان‌های کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.
هزینه هرکارت حداقل۲۰ هزار تومان است اما بانک ها ۳۰۰۰ تومان می گیرند

ناشنیده هایی درباره ۴۲۰ میلیون کارت بانکی

این روزها کیف اغلب ایرانی‌ها را انواع و اقسام کارت‌های بانکی متعلق به بانک‌های مختلف پر کرده است؛ کارت‌هایی که به اجبار برای پرداخت حقوق، پرداخت وام و تسهیلات، باز کردن حساب‌های مختلف و... به مشتریان بانکی تحمیل می‌شوند، اما درنهایت استفاده چندانی ندارند ولی صرفا به دلایلی مثل بسته ‌نشدن حساب یا داشتن موجودی اندک همچنان فعال هستند.
بانک پاسارگاد در ادامه افتخارآفرینی‌های خود در سال 2022، با صعود 182 پله‌ای در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان از سوی نشریه بنکر به جایگاه شایسته 320 جهانی دست یافت.
از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری؛

بخشنامه قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار ابلاغ شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری با هدف افزایش ثبات، امنیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اطلاع رسانی موثر مقررات، بخشنامه الحاقات «قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار» را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
مدیرعامل پست بانک ایران خبر داد:

بهره‌برداری از 30 طرح و پروژه بانک در هفته دولت

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: 30 طرح و پروژه پست بانک ایران با اعتباری بالغ 775,000 میلیون ریال در هفته دولت افتتاح می شود و این پروژه‌ها در هفت استان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی گفت: فقط ۲ بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت که سالمتر کار می کنند و ماهیت توسعه‌ای دارند، می‌توانند تا سقف ۲.۵ درصد در هر ماه رشد ترازنامه داشته باشند.
در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد:

بخشش جریمه بدهی بیمه کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی در ازای استخدام جدید







به موجب مصوبه جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا برگزار شد، کارفرمایانی که تعداد کارگران شاغل خود را افزایش دهند، از بخشودگی جرائم بدهی به تامین اجتماعی برخودار خواهند شد.
همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور با عنوان «منحنی دوم؛ ارزش آفرینی پایدار» به میزبانی شعبه تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.