بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دکتر مهدی اسلامی، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت روز پزشک با همراهی مدیرکل درمان استان تهران، با جمعی از پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در استان تهران، دیدار و ضمن تبریک روز پزشک به همه پزشکان شاغل در بخش درمان این سازمان، از خدمات آنان تجلیل کرد.
صالح آبادی در مراسم رونمایی از سامانه محچک با اشاره به شروع کار آزمایشی این سامانه از خردادماه سال جاری اظهار داشت: امکان مسدودسازی حساب‌ها به میزان مبلغ کسری چک از طریق این سامانه فراهم شده است و محچک آخرین حلقه تکمیل اجرایی شدن قانون جدید چک است که به همراه اقدامات پیشین، اعتبار به چک در حوزه فعالیت اقتصادی را بازگرداند.
مدیرعامل بانک مسکن از سودآوری بانک بعد از 5 سال خبر داد و گفت: وام قرض الحسنه ازدواج پرداختی بانک مسکن در سال ۱۴۰۰، ۱۹۲ درصد سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی بوده است.
دکتر رضا جعفری، به عنوان مدیرعامل نخستین شرکت بیمه‌ای کشور که با رونمایی از بیمه تکافل در هفته دولت دارای مجوز عرضه پوشش این بیمه خواهد بود، به همراه معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و تیم فنی شرکت بیمه دانا در چهارمین نشست جهانی تکافل و تکافل اتکایی ۲۰۲۲ و کارگاه‌های پسارویداد آن که از صبح امروز، چهارشنبه 2 شهریورماه آغاز و تا 4 شهریور در شهر دبی برگزار می‌شود، حاضر شدند.
شرکت سهامی بیمه ایران در سال مزین به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و همزمان با فرارسیدن هفته دولت، در راستای گام های موثر برای تسهیل و تعمیم دسترسی به خدمات حمایتی بیمه، برای آحاد مردم، بسته تخفیفات ویژه خود را در رشته های بیمه ای متنوع و با اولویت بیمه های زندگی اعلام کرد.
برای دومین سال پیاپی و در جشنواره مسئولیت اجتماعی 1401؛

گروه مالی گردشگری، نشان عالی مسئولیت اجتماعی را کسب کرد

گروه مالی گردشگری در "دومین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی 1401 " نشان عالی مسئولیت اجتماعی و همچنین رتبه برتر " مروج و سفیر مسئولیت اجتماعی " را کسب کرد.
با هدف اعتباربخشی به چک‌های صادره صورت گرفت؛

رونمایی از سامانه محچک با حضور رییس کل بانک مرکزی

در آستانه آغاز هفته دولت،« سامانه محچک» یکی از مهم ترین سامانه‌های شبکه بانکی کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی و مقامات مختلف رونمایی شد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از بررسی پرونده اکثر مشتریان عمده غیرجاری این بانک در کمیته فرا دستگاهی خبر داد و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای وصول مطالبات، اعلام کرد: برخی از این مشتریان جهت ساماندهی بدهی خود به بانک مراجعه کرده‌اند که منجر به وصول مبلغ 723 میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری بدهکاران عمده بانک شده است.
دکتر خورسندیان رسیدگی به امور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، تکمیل سبد خدمات دیجیتالی بانک، تامین مالی زنجیره ای و تقویت بانکداری شرکتی را از جمله اولویت های این بانک برشمرد و افزود: نگاه بانک صنعت و معدن، یک نگاه علمی و تخصصی به مقوله تولید است.
دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شانزدهمین سفر استانی، همزمان با هفته دولت و برای بررسی روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان کرمان و بازدید از واحدهای اجرایی و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تأمین‌اجتماعی، چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم شهریور ماه، میهمان مردم خونگرم استان کرمان خواهد بود.
تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بانک ملی ایران و موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور بین دکتر محمد رضا فرزین و حسین عامریان، در زمینه گسترش تعاملات و ارتقای سطح خدمات بانکی و افزایش همکاری های متقابل و تامین مالی و نیازهای تسهیلاتی امضا شد.