بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قائم مقام دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: هم‌زمان با تعطیلی ادارات در استان تهران، بازار متشکل ارزی نیز امروز تعطیل شد.
به منظور پیگیری امور اجرایی و روند پیشرفت پروژه‌های «صنعت شهر»، سرپرست مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی ضمن حضور در استان‌های قزوین و البرز، جلسه مشترکی را با مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری قزوین برگزار کرد.
علی عسکری سرپرست بانک مسکن در دیداری رو در رو با مردم استان یزد، مسائل و مشکلات تعدادی از مراجعان را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و دستوراتی جهت رفع موانع و حل موضوعات صادر کرد.
ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران امروز شنبه ( بیست و چهارم دی ماه) به همراه اعضای هیات عامل و جمعی دیگر از مدیران ارشد این بانک با حضور در شعبه مرکزی از بخش های مختلف این شعبه بازدید و در ادامه با همکاران و مشتریان گفت و گو کرد.
همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر، جشن بزرگ «مهربانوی عشق و ایثار» ویژه همکاران و اعضای خانواده بانک دی برگزار شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد:

سرعت و دقت در ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتری

مدیرعامل بانک کشاورزی با حضور در محل برگزاری «هفتمین نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ایران» ضمن بازدید از نمایشگاه، شخصاً با مدیران شرکت های تولیدی و فعالان اقتصادی حاضر در نمایشگاه دیدار و درباره توسعه همکاری های بانکی گفت وگو کرد.
با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت در مقطع 9 ماهه سال 1401 در ارائه انواع ابزارهای پرداخت بابت واردات کالا و خدمات با کسب سهم 95‏/13 درصدی در میان بانک‌های عامل شبکه بانکی کشور حائز رتبه نخست شد.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که بانک ها و موسسات اعتباری موظف هستند در زمان ایجاد یا تمدید گواهی ثبت‌آماری به میزان تعیین شده نسبت به مسدود سازی معادل ریالی مبلغ ارزی در حساب های متقاضی نزد بانک ها به عنوان سپرده تخصیص ارز اقدام کنند.
آمار عملکرد صنعت بیمه در ۸ ماهه اول ۱۴۰۱ از رشد ۸۱ درصدی حق بیمه تولیدی رشته باربری حکایت دارد، در حالی که متوسط رشد حق بیمه تولیدی کل صنعت ۵۷ درصد بوده است. این رشد چشمگیر، شاید در نگاه اول بسیار مطلوب به نظر برسد، اما نگاهی تخصصی به ماجرا، از چیز دیگری حکایت دارد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در نشست هم‌اندیشی با اقتصاددانان مهار تورم را سیاست اصلی و محوری بانک مرکزی در دوره جدید اعلام کرد و گفت: سیاست فعال پولی و بانکی را در این دوره عملیاتی می‌کنیم.
با توجه به برودت هوا و بنا بر اعلام استانداری تهران، واحدهای ستادی بانک تجارت در استان تهران در روز شنبه بیست و چهارم دی ماه تعطیل و شعب این بانک در این استان نیز صرفاً از ساعت 9 تا 13 ارائه خدمت خواهند کرد.