بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در دومین رویداد «سه شنبه‌های نوآوری» با حضور رئیس کل و اعضای هیات عاملی بیمه مرکزی در کنار مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه تجارت‌نو، تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این شرکت به همراه کتاب تکافل و قراردادهای هوشمند در صنعت بیمه رونمایی شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

52 درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد است

سازمان تأمین اجتماعی با 45 میلیون نفر افراد تحت پوشش به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور شناخته می‌شود. این سازمان عریض و طویل با توجه به گستره و تنوع ذی‌نفعان در سه گروه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران باید تعادل مناسبی را میان این سه گروه برقرار کرده تا بتواند تضمینی به ادامه حیات و ارائه خدمت به افراد تحت پوشش خود ایجاد کند. با توجه به اهمیت این سازمان برای کشور و مردم در آغازین روزهای سال‌ جاری مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را همچون چراغی روشن پیش روی این سازمان قرار دادند تا با کاهش دغدغه‌ها و مشکلات به افزایش خدمات به جمعیت تحت پوشش‌اش بپردازد.
طی چند روز گذشته پیامکی ارسالی با این متن که «در صورت بروز حادثه با وسیله نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، علاوه بر پرداخت خسارت، مالک به پرداخت جزای نقدی تا 20 درصد مجموع خسارت بدنی وارده ملزم خواهد شد»، از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی ارسال شد که اهمیت بیمه شخص ثالث را برای دارندگان وسائل نقلیه نشان می‌داد. اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است داشتن یک شرکت بیمه‌گر است که حق انتخاب را به مشتریان خود با مزایای بیشتر می‌دهد.
در استان اردبیل واحدهای صنعتی مانند قطعات خودرو، سیمان، لاستیک، شیر خشک صنعتی، رنگ، ابراز آلات صنعتی، آب معدنی، ریسندگی، فرآورده های لبنی، آجر سفال، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، پنبه پاک کنی، فولاد، نئوپان سازی، سرد خانه های صنعتی، صنایع غذایی، لوله و اتصالات پلی اتیلن و فعال هستند
با طرح جدیدی که بیمه تعاون ارائه داده است، خریدار بیمه نامه بدنه اتومبیل به واسطه امتیازات در نظر گرفته شده، یک خرید چند سر برد انجام داده است.
در بررسی آمار سهم بازار هر یک از بانک‌های پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در آبان ماه ۱۴۰۱، بانک قرض الحسنه رسالت رتبه چهارم را از تراکنش‌های ابزار‌های پذیرش موبایلی به خود اختصاص داده است.
همایش تقدیر از نمایندگان برتر شعبه اشخاص بیمه پاسارگاد یزد در ساختمان منطقه ۱۴ با حضور رضا زیارتی سرپرست منطقه ۱۴، جواد خواجه علی رئیس شعبه یزد مرکزی، سید محمد دهقانی کارشناس مسئول منطقه ۱۴، مسعود ایزدی کارشناس مسئول شعبه اشخاص و نمایندگان عمومی برگزار شد.