بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

​نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران با قابلیت‌های به روزشده برای استفاده از «چکنو» چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران در دسترس متقاضیان است.
در پی ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی کشور در صحن علنی مجلس در روز سه‌شنبه بیستم دی ماه و گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگان مجلس درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر، با تأکید بر اهمیت و جایگاه راهبردی سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در فروردین سال جاری و تاکید این سند بالادستی بر ممنوعیت ایجاد بار مالی اضافه برای صندوق‌های بیمه‌ای و نیز پرداخت مطالبات صندوق‌ها، گفت: در حال حاضر در فصل تنظیم بودجه و نیز تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم و فرصت خوبی است که احکام مورد نیاز در این حوزه دیده شود تا تسویه دیون و مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی در آنها لحاظ شود. خوشبختانه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بند مربوط به اجرای تعهدات جاری دولت، در بودجه سال آینده لحاظ شده که اگر اجرایی شود، بخشی از چالش‌ها حل می‌شود.
نائب رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران از برخی شعب بانک در استان قم بازدید کرد و گفت: خوشبختانه عملکرد مدیریت شعب استان و پرسنل خدوم بانک قابل ستایش و در شان شهر کریمه اهل بیت(ع) است.
با اعلام ستاد مدیریت بحران کشور و همچنین استانداری‌ها برای کنترل مصرف انرژی برخی از شعب بانک سامان در سراسر کشور تعطیل شد.
در چند روز گذشته، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضا، طی پیامکی تاکید کرد ارائه خدمات نقل و انتقال، اخذ کارت سوخت، همکاری با موسسات حمل و نقل بار و مسافر، برای صاحبان وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است. در این پیامک هم‌چنین تأکید شده بود که در صورت بروز حادثه با وسیله نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، علاوه بر پرداخت خسارت، مالک به پرداخت جزای نقدی تا سقف ۲۰ درصد مجموع خسارت بدنی وارده ملزم خواهد شد.
نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه "ما"  در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین بانکداری شرکتی بانک ملت و شرکت بیمه "ما" در راستای جذب بیمه گذاران بزرگ بانک ملت، امضای این تفاهم نامه  را نوید بخش مشارکت بیش از پیش بانک ملت و بیمه "ما" در افزایش ضریب نفوذ بیمه خواند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات بیمه ایران:

مراحل طراحی و اجرایی داشبوردهای آماری بیمه ایران تکمیل شد

نسترن کلاه چی معاون آمار و فناوری اطلاعات ، با اشاره به حجم بالای تولید داده ها در بیمه ایران ، این داده ها را یک دارایی استراتژیک نامید و اظهار داشت : این داده ها ارزش افزوده ایجاد می کند و می تواند مزیت رقابتی برای شرکت داشته باشد، از این رو نیاز به جمع آوری اطلاعات بیمه گری و غیر بیمه گری از سال های گذشته در شرکت مطرح بود تا اطلاعات را از قسمت های مختلف شرکت جمع آوری و غربال گری نموده و به عنوان یک اطلاعات قابل استناد در اختیار مدیران قرار دهد.
سهام بانک پارسیان این روزها موردتوجه حقیقی‌ها قرارگرفته است و حجم معاملات سهام آن در سه ماه گذشته به‌طور میانگین روزانه 51.6 میلیون سهم بوده که سهم خرید حقیقی‌ها به‌طور میانگین 35 میلیون سهم بوده است. در فروش نیز سرمایه‌گذاران خرد پیشتاز بوده‌اند و میانگین فروش سهم طی سه ماه گذشته 44.7 میلیون سهم بوده است.
در رویداد نوآوری باز گروه توسعه ملی؛ معاون فناوری بانک ملی ایران:

ملی تک می تواند نقطه عطف توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور باشد

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در رویداد بزرگ نوآوری باز گروه توسعه ملی (ملی تک) که از امروز تا 22 دی ماه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است، گفت: یکی از اقدامات مهم بانک ملی ایران برای ایجاد پیوند میان صنعت و دانشگاه، ایجاد مرکز نوآوری فینوداد است و اگر بتوانیم در حوزه های صنعت در کنار گروه توسعه ملی نیز باشیم، قطعا این آغاز و رویداد ملی تک می تواند منشاء خیری برای اقتصاد دانش بنیان کشور باشد.
با حضور معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد؛

بیمه ملت میزبان نشست «نوآوری باز در صنعت بیمه»

نشست «نوآوری باز در صنعت بیمه» با حضور معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای معاونان و مدیران بیمه ملت به میزبانی این شرکت برگزار شد.
دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 20 دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص ارزیابی ابعاد چالش صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط در این زمینه، گفت: دولت برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی با همراهی مجلس شورای اسلامی عزم جدی دارد و اولویت اساسی ما در ساماندهی صندوق‌ها، توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی است.