بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در فصل پاییز ۵.۳ درصد و بدون نفت ۴.۵ درصد بوده است، گفت: در سال جاری نیز در فصل اول رشد اقتصادی ۲.۲ درصد و فصل دوم ۳.۶ درصد بوده است که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تغییر نرخ بانکی در کنترل نقدینگی مؤثر است؛ اما به‌تنهایی چاره‌ساز نیست، گفت: برای کاهش تقاضای پول باید اقداماتی به‌صورت توأمان انجام شود از جمله اینکه با بالابردن نرخ بهره قیمت پول را گران کرد.
دکتر خورسندیان به اتفاق هیأت همراه، روز یکشنبه بیست و یکم اسفندماه از تعدادی از طرح های صنعتی در استان البرز بازدید کرد و فاز 2 طرح کانفکشنری شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام از شرکت های گروه صنعتی زر با حضور وی افتتاح گردید.
در تفاهم‌نامه ارتقاء امنیت ترافیکی محورهای منطقه آزاد ماکو مطرح شد؛

استقرار شعبه سیار صدور و خسارت بیمه حافظ در پلیس راه ماکو

بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان شرکت بیمه حافظ و پلیس راه منطقه آزاد ماکو و پرداخت خسارت خوردوهای زیان دیده با حضور کارشناسان پرداخت در محل پلیس راه تسریع خواهد شد.
در نشست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که با حضور مدیرعامل این صندوق و جمعی از نمایندگان بانک‌ها برگزار شد، از بانک آینده نیز برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده، قدردانی شد.
بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود همزمان با مراسم افتتاح 78 پروژه عمرانی بیمه‌ای و درمانی با حضور استاندار گیلان، نماینده ولی‌فقیه در استان، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و سایر بیماران منطقه آغاز به کار کرد.
یک کارشناس بیمه معتقد است که با ترغیب مردم به خرید بیمه‌نامه، می توان از آسیب های ناشی از گران شدن وسیله نقلیه و بالطبع هزینه های گزاف خسارت پس از وقوع حادثه جلوگیری کرده و این مهم موجب ایجاد آرامش فکری در جامعه می‌شود.
کارکنان بانک رفاه کارگران استان خراسان رضوی در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به تهیه و توزیع تعدادی سبد کالای خانوار در بین مددجویان حاشیه شهرستان مشهد، اقدام کردند.
​مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سامانه «خودرویار» از طریق سایت این بانک به صورت غیر حضوری و به سهولت نسبت به فعال‌سازی حساب وکالتی خود برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تذکر نسبت به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، بر ظرفیت‌های فوق‌العاده این سند بالادستی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های این سیاست‌ها پاسخی برای غلبه بر همه چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و تاکید می‌کنم که تمامی راهکارهای مواجهه با چالش‌های ما در این سیاست‌ها شناسایی شده است.
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره 2 مجتمع فولاد بافت به بیش از 86 درصد رسیده و تست سرد آن آغاز شده است.