بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی از تشکیل کمیته تأمین و تخصیص ارز در مجموعه متبوعش خبر داد و گفت: مسدودسازی ریالی حساب‌ها از درخواست‌های غیرواقعی برخی افراد و شرکت‌ها که نیازی به ارز نداشتند، جلوگیری کرد.
همزمان با آغاز دور دوم ثبت‌نام یکپارچه فروش خودرو از 20 اردیبهشت ماه سال جاری، مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سامانه «خودرویار» از طریق سایت این بانک به صورت غیرحضوری و به آسانی، نسبت به فعال‌سازی حساب وکالتی خود برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.
در نظام پرداخت کارمزد فعلی شبکه پرداخت کشور، ذی‌نفعان به اندازه‌ای که منفعت کسب می‌کنند، هزینه‌ای نمی‌پردازند که نتیجه آن تشدید ناترازی بانک‌ها و فشار تورمی به عموم مردم است.
تردید نباید داشت که هرجا فساد روی می‌دهد، اساسا در مداخلات بی‌‌‌رویه دولت در اقتصاد و به‌ طور مشخص در قیمت‌گذاری دستوری ریشه دارد.
بانک مسکن درخواست افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم را به بانک مرکزی ارائه کرده که در صورت موافقت با آن سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می‌‌یابد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: از همه مردم دعوت میکنم تخلفات بانک‌ها را به بازرسی بانک مرکزی و کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کنند.

تمامی فرایندهای اوراق گام شامل صدور، تغییر ذینفع، فروش در قالب خرید دین، بازپرداخت در سررسید یا انتقال به بازار سرمایه، صرفاً توسط بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی انجام می‌شود.