بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ارائه وام‌های میلیاردی در بانک‌های دولتی را قویا تکذیب می‌کنم و هر کسی که ادعایی داشت جواب آن را می‌دهم چراکه خودم حقوق بگیر نظام بانکی دولتی هستم و در این بانک‌ها ارقام نجومی وجود ندارد، بخواهم آن را پنهان کنم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) با اشاره به ارزش‌آفرین بودن صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران گفت: این صنعت در اوج تحریم‌ها به کمک اقتصاد ایران آمد و در پنج سال گذشته 50 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت.
در راستای اهمیت آیین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و عمل به آن ، دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور مدیران شرکت بیمه تجارت‌نو برگزار گردید.
با حضور معاون وزیر اقتصاد و رییس مرکز اطلاعات مالی در بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

بانک ها یکی از مهمترین ارکان مالی کشور در خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند

اطمینــان از اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی در شبکه بانکی، گامــی مؤثــر در سـلامت و شـفافیت نظام اقتصـادی در سـطح کلان اسـت
در دیدار مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور اعلام شد؛

مدیریت ناترازی صندوق‌ها، مهم‌ترین چالش حوزه تأمین‌اجتماعی است

گفت: گزارش‌هایی که در سال گذشته در زمینه چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی از سوی سازمان بازرسی‌ کل کشور به دولت و سایر قوای حاکمیتی ارسال شد، در اینکه برای اولین بار در سال جاری، یک ردیف مستقل بودجه‌ای برای سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر گرفته شد، اثرگذار بود که اگر چه رقم آن در بودجه سال جاری قابل توجه نیست، اما تحقق اصل آن بسیار مهم خواهد بود.
درجلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع تخلفات بانکها در نگه داشتن بخشی از سپرده تسهیلات بررسی شد؛ مجلسی‌ها به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای رفع اشکالات ۲۰ روز فرصت دادند.
معاون امور جوانان گفت: مگر کارمندان بانک ها چند نفر هستند؟ هرکدام چقدر وام گرفته اند؟ هزاران جوان پشت در بانک ها معطل اند و بانک ها منابع را صرف خودشان می کنند.
چکنو اولین چک امن دیجیتال کشور و محصول نوین بانک صادرات ایران است که ذی‌نفعان چکنو می‌توانند با ارسال شماره تلفن همراه خود به سرشماره 4040701701، پیامک اطلاع از ثبت یا انتقال چک را دریافت کنند.
در قالب جز 2‌بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1401

تحقق180 درصدی هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال

بنا بر اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهران، بانک پارسیان با ایجاد4500 شغل مستقیم در این استان طی سال گذشته، رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار وکاهش نرخ بیکاری را بین بانک های کشور کسب کرد.
با حضور جمعی از مسئولان دولتی و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی؛

از سامانه متمرکز ثبت و پیگیری تخلفات اداری رونمایی شد

همزمان با سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با فساد و با حضور دکتر میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد و همچنین دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان، از سامانه متمرکز ثبت تخلفات اداری در این سازمان رونمایی شد.