بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون امور حقوقی و هماهنگی امور استان ها شعب و نمایندگی های بیمه ایران :

در حال پیاده سازی شایسته سالاری به شکل سیستمی هستیم

دکتر خدامی معاون امور حقوقی و هماهنگی امور استان ها شعب و نمایندگی ها اظهار داشت: در صدد هستیم با ایجاد بانک اطلاعاتی، ملاک های شایسته سالاری در انتخاب ها رعایت شود.
تمامی فرایندهای اوراق گام شامل صدور، تغییر ذینفع، فروش در قالب خرید دین، بازپرداخت در سررسید یا انتقال به بازار سرمایه، صرفاً توسط بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی انجام می‌شود.
بانک مرکزی دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مبتنی بر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت و مجلس در مورد بازپرداخت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همکاری خوبی انجام دادند.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام کرد: تولید محصولات نوین بیمه ای از سیاست های بیمه البرز است که طراحی و عرضه محصول جدید و منحصر به فرد در رشته بیمه زندگی با عنوان " شوکا" در همین راستا است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول بیمه رازی با اشاره به برنامه ریزی‌های شرکت در راستای دستیابی به شرکتی هوشمند در صنعت بیمه، گفت: ریل گذاری دقیقی در بیمه رازی در حوزه فناوری صورت گرفته و سیستم بدون نیاز به فرد به حیات خود ادامه خواهد داد.
پس از حدود دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، بررسی آمار این ابزار پرداخت اعتباری در اسفند۱۴۰۱ نکات جالبی دارد
آمارها نشان می‌دهد، اغلب بانک‌ها منابع خود را در پروژه‌های بزرگ مال‌سازی یا پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط با خود مصرف کرده‌اند، به همین دلیل سهم تسهیلات برای ساخت‌وساز مسکن مردم بسیار اندک است.
در اسفند پارسال بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک مبادله‌ شد که ۹۳ درصد این چک‌ها وصول شده است.