در نحوه تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا بازنگری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کرمانشاه گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم با توجه به نیاز دانش آموزان به آموزش های حضوری و نیز به حضور در مدرسه مقرر شد بر اساس میزان آلاینده های موجود در هوا و با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموزان نسبت به تعطیلی مدارس بازنگری شود.
تصویر در نحوه تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا بازنگری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف نوری در سفر به شهرستان های شرقی استان کرمانشاه در جمع فرهنگیان و مدیران استانی با تسلیت مناسبت ایام فاطمیه به جایگاه نقش پررنگ زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: بسیاری از موفقیت های انقلاب اسلامی، مرهون تلاش های ارزشمند و فعال بانوان است.

وی با اعلام عدم رضایت آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس در برخی از استان ها به دلیل آلودگی هوا، گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم با توجه به نیاز دانش آموزان به آموزش های حضوری و نیز به حضور در مدرسه مقرر شد بر اساس میزان آلاینده های موجود در هوا و با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموزان نسبت به تعطیلی مدارس بازنگری شود.

نوری در ادامه گفت: به دلیل شکافی که در آموزش دانش آموزان در دروان کرونا پیش آمده است، زحمات معلمان در مدارس مضاعف شده است، زیرا باید بستر را برای آموزش دانش آموزان فراهم نمایند.

وی با اشاره به وجود سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت گفت: افتخار ما در حوزه تعلیم و تربیت این است که با اجرای سندی که ارزش های انقلاب اسلامی در آن به درستی مورد توجه قرار گرفته است، دانش آموزانی را تربیت نماییم که در تراز ارزش های جمهوری اسلامی و پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی باشند.

نوری گفت: یکی از مولفه های سند تحول بنیادین موضوع رتبه بندی معلمان است که با مساعدت رئیس جمهور و پیگیری جدی مجلس شورای اسلامی و همکاری شورای نگهبان تصویب شد و با اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده است، با تلاش شبانه روزی و پیگری همکارانم به طور کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به آثار مثبت طرح رتبه بندی معلمان و تاکید بر این که وظیفه‌ ما دفاع از حقوق معلمان است، گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی را فراهم خواهد و باعث ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و بهبود شایستگی معلمان خواهد شد و امیدواریم معلمان با علم و دانش و درایت خود در خلق شکوفایی و نوآوری و الگوهای برتر تدریس، زمینه کسب موفقیت در سطح کشوری و جهانی را فراهم‌ نمایند.

وزیر آموزش و پرورش به دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در حوزه های؛ قرارداد بیمه تکمیلی دانا، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، افزایش ۷۰ هزار نفری دانش آموزان هنرستان در پایه دهم، توزان بین رشته های دبیرستان، افزایش تعداد دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک، بازگشایی مدارس در دوران کرونا، جمع آوری مدارس کانکسی بالای ده نفر دانش آموز، تجهیز ۷ هزار مدرسه به سیستم آبخوری و سرویس بهداشتی، تامین منابع جدید برای وزارت آموزش و پرورش، اختصاص دو هزار میلیارد برای سرانه تجهیز مدارس و هنرستان‌ها، تصریح کرد: امیدواریم در سال های آینده با همراهی رئیس جمهور، دولت، سازمان برنامه و مجلس شورای اسلامی بر تعداد این دستاوردها افزوده شود.

نوری به اهمیت و توجه وزارت آموزش و پرورش به به رشته های فنی‌وحرفه‌ای، کار و دانش و طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم ۴۰ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش در جوار شهرک‌های صنعتی احداث نماییم.

وزیر آموزش و پرورش احیای دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروی انسانی و فضا برای این دانشگاه را از موفقیت های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، مقرر شده است تا دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان شش مهارت پایه را فرا گیرند و علاوه بر امتحانات پایان ترم، در راستای کسب شایستگی های معلمی و ورود به مدارس یک آزمون جامع پایان دوره را نیز پشت سر بگذارند.

وی در مورد ساماندهی نیروهای نهضتی، خرید خدمات و پیش دبستانی های قبل از سال ۹۲ گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار نفر از نیروهای مذکور را بر اساس قانون تعیین تکلیف کرده ایم و برای نیروهای بعد از سال ۹۲ منتظر طرح مجلس شورای اسلامی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های معلمان و دانش آموزان در المپیادهای جهانی و کسب مدال و رتبه های تک رقمی گفت: در سال گذشته شاهد رشد مدال های کسب شده در المپیادهای جهانی بوده ایم که این موضوع حاصل تلاش معلمان و مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.

منبع: ایلنا

443419