در یک تحقیق میدانی که در مدارس متوسطه اول و دوم در آزمونهای مستمر در شهر اراک صورت گرفت، مشخص شد که بهرغم آموزشهای حضوری و ترکیبی که در مدارس انجام میشود، دانشآموزان علاقهای به شرکت درآزمونهای حضوری ندارند و چون حضور در مدرسه الزامی نیست و آزمون به صورت مجازی نیز به صورت همزمان انجام میشود اکثر دانشآموزان در آزمونهای غیر حضوری شرکت میکنند.
بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس فردا تعطیلی مهدهای کودک و غیر حضوری شدن مدارس در کلیه مقاطع برای شهرستانهای تهران ، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که حدود ۳۰درصد از دانش آموزان به شبکه ارتباطی یا وسایل هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلم برای این که به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازد، نیازمند آرامش و آسایش است؛ با ذهن گرفتار و مخدوش نمیتوان به دنبال تربیت دانشآموز در تراز سند تحول بنیادین بود.
«بخشنامه توصیه های سیاستی کارگروه ویژه بررسی مسائل کووید ۱۹ در ارتباط با آموزش حضوری مدارس» از سوی مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به ادارت کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
وزیر آموزش و پرورش، تعامل مجلس و دولت را موجب هم افزایی مورد انتظار قوای کشور دانست و در نخستین اظهار نظر درباره «لایحه رتبهبندی معلمان»، گفت: به محض ابلاغ برای اجرا، این لایحه را عملیاتی میکنیم.
خانوادهها ذینفعان آموزش و پرورش در مدرسه هستند و مشکلات آنها باید بررسی و برای رفع آن برنامهریزی شود اما تا کنون این اقدام انجام نشده و به مسئله حقوق دانشآموزان و خانوادهها توجهی نشده است.
آنطور که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میگوید حقوق معلمان با اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان حداقل سه میلیون تومان و حداکثر پنج میلیون تومان افزایش پیدا میکند.
یوسف نوری بهعنوان سومین گزینه وزارت آموزشوپرورش و پس از رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حسین باغگلی و مسعود فیاضی صبح دیروز، (هفتم آذرماه) با کسب ۱۹۴رأی موافق، ۵۷رأی مخالف و ۱۷رأی ممتنع، اعتماد نمایندگان مجلس برای تصدی پست وزارت آموزشوپرورش را جلب کرد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خصوصیات این نسل راذکر کرده است، گفت: ما نیازمند آن هستیم که این اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی آن بر زمین را به مربیان، متربیان، سیاستگذاران و مدیران نشان دهیم.
چنارانی در مخالفت با برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به ۱۷ میلیون دانشآموز در کشور گفت: ورودی و خروجی وزارت آموزش و پرورش تناسبی نداشته و علیرغم تعدد تعداد بازنشستگان آن، با کمبود معلم جوان روبرو هستیم که در برنامههای وزیر پیشنهادی تدبیری برای آن نشده است.
غضنفرآبادی در موافقت با برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نوری توجه زیادی به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان دارد.