به گزارش سایت خبری پرسون، در این گزارش آمده است که افزایش سه برابری تعداد معلمان پیش دبستانی در کشورهای کمدرآمد مورد نیاز است و در کشورهای با درآمد متوسط پایین تا سال ۲۰۳۰ باید ۲ برابر شود. همچنین تعداد معلمان مدارس ابتدایی باید نزدیک به ۵۰ درصد در کشورهای کمدرآمد افزایش یابد.
بیشترین شکاف مالی مربوط به کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۷۰ میلیارد دلار در سال است. این منطقه بیشترین فاصله را با استانداردها دارد؛ به طوری که ۲۰ درصد از کودکان در سن دبستان و تقریبا ۶۰ درصد از جوانان در سن دبیرستان در مدرسه حضور ندارند.
این گزارش نشان میدهد که اگر کمککنندگان به تعهدات کمکهای خود عمل کنند و آموزشهای پایه را در فقیرترین کشورها در اولویت قرار دهند، میتوان حدود یکسوم از این شکاف را پر کرد.
با توجه به اینکه تأثیر کامل اختلالات بیماری همهگیر کووید ۱۹ ناشناخته باقی مانده، این گزارش نشان داد که هزینهها شامل جبران خسارات گسترده یادگیری است که بحران یادگیری پیشین را تشدید میکند. اکنون تنها نیمی از کودکان و نوجوانان پس از اتمام تحصیلات خود و با حداقل مهارت خواندن برای آینده آماده هستند.
دوسوم کشورهای با درآمد کم و متوسط به پایین هزینههای آموزشی عمومی خود را در سال اول پس از شروع همهگیری در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند.
منبع: الف