مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه نظارت بر فعالیت مدارس و رعایت نکات بهداشتی با از سرگیری آموزش حضوری در مدارس توضیح داد و گفت: معتقدم با حضور فرهنگیان از استمرار افت تحصیلی جلوگیری و باعث ارتقای کیفیت یادگیری خواهیم شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا در هر شهرستان، با توجه به شرایط اقلیمی و بومی و به اقتضای محیط، هنرستانهایی را بسازیم و با مهارت آموزی به دانش آموزان به سمت تامین نیازهای آن شهرستان حرکت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با مشاهده کارنامه عملکردی خیرین مدرسهساز، میتوان آنها را شریک ۴۹درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست. خیرین، همواره در ساخت، نگهداشت و تجهیز مدارس کشور، نقش آفرین بوده اند.
ستاریفرد با تأکید بر حضور منظم دانشآموزان در کلاس درس طبق برنامه هفتگی، گفت: پیشبینی شد که دانشآموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس و دانشآموزانی که دچار بیماری زمینهای هستند با تأیید پزشک و رضایت والدین از بستر «شاد»، آموزشها را دنبال کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر گفت: وزارت آموزش و پرورش پیش از این هم تجربهای در این خصوص داشته و دستورالعملهای متعددی را با همکاری وزارت بهداشت تنظیم نموده است و بر اساس مصوبه جدید، آخرین تغییرات را متناسب با شرایط کنونی در شیوه نامههای قبلی اعمال، و به مدارس ابلاغ خواهد کرد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بهرهگیری از ظرفیت شبکه شاد به منظور تقویت برنامههای آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی نیاز است.
«قانون نظام رتبهبندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴۰۰,۱۲.۱۶ به تایید شورای نگهبان رسیده بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون 92 درصد دانشآموزان دبیرستانی خبر داد و گفت: روز گذشته نظرسنجی انجام دادیم که بخش عمدهای از خانوادهها اقبال داشتند که آموزش حضوری برقرار شود.
قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص و شایستگیها، عملکرد رقابتی معلمان، طرح رتبه بندی را مصوب و اجرایی کرد.
نظام رتبهبندی معلمان که طی ماههای اخیر با فراز و فرودهای بسیاری روبهرو بوده به علت ابهامات و اشکالات از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت و پس از انجام اصلاحات و تأیید آن از سوی شورای نگهبان، نهایی و شانزدهم اسفندماه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد.
در برخی کتب درسی دانش آموزان آمریکایی مفاهیم غیر اخلاقی و پورنوگرافی وجود دارد. این مسئله موجب شده تا شمار والدینی که معتقدند کتابهای مدرسه برای کودکانشان غیراخلاقیاند و به آنها آسیب میرسانند، افزایش یابد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: معلم بیکیفیت و کمسواد آسیبزا است و از آن سو معلم با کیفیت بسیار از نداشتههای ما را جبران میکند. باید سازوکارهای لازم از سوی مراجع ذیربط فراهم شود، همه اختیار استخدام و جذب معلم در دست آموزش و پرورش نیست، معلمی که صلاحیت ندارد نباید به کلاس درس برود، اما بر اساس مصوبه مجلس به هردلیلی شماری از آنها آمدند و وارد مدارس شدند. اینها از جمله عوامل آسیبزاست که اگر واکاوی و ریشهیابی شود میتوان در بحث توسعه عدالت پیش رفت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظرم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فرهنگ» و کار ما «آموزش و پرورش عمومی» است و نیاز دارد در زمینه حدود فعالیت، کار تحقیقی انجام شده و همایشها برگزار شود.
بر اساس بند د تبصره ۹؛ وزارت آموزش و پرورش مجاز است با سازوکارهای تشویقی و از طریق مدارس سراسر کشور کتب درسی مستعمل، دفترچه و مجلات مصرفی در پایان هر سال تحصیلی را جمع آوری و نسبت به فروش آن ها اقدام نماید.