کمبود ۲۵۵۷ معلم در استان همدان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شرایط همدان عادی نیست بلکه کمبود معلم بحرانیست که باید حل شود و همدان نیاز به مجوزهای خاص دارد.
تصویر کمبود ۲۵۵۷ معلم در استان همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن رضانیا دوشنبه ۹ مردادماه در شورای آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: کار آموزش و پرورش جهادی است، جایی که پای دشمن قرار داشته باشد، کار جهادی انجام می شود و ما نباید با کمبود معلم فرصت را برای سوءاستفاده دشمن ایجاد کنیم و در این زمینه خواستار همکاری مجمع نمایندگان استان هستیم و نیازمندیم که در این مسأله ورود کنند. شرایط همدان عادی نیست بلکه کمبود معلم بحرانیست که باید حل شود و همدان نیاز به مجوزهای خاص دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: کلیه کارکنان آموزش و پرورش استان همدان ۲۱ هزار و ۴۸۹ نفر هستند که به دو دسته کارکنان مؤثر شامل معلمان، مدیران، معاونان و مشاور و کارکنان غیرمؤثر شامل نیروهای خدماتی، دانشجویان مشغول به تحصیل، کارکنان اداری، معلمانی که در مرخصی بدون حقوق هستند و جانبازان شاغل و معلمان از کار افتاده تقسیم می‌شوند.

رضا زارعی اظهار کرد: در مقطع ابتدایی تعداد دانش آموزان ۱۶۳ هزار نفر است که در مقایسه با سال گذشته ۶۰۰۰ نفر افزایش داشتیم، در مجموع ۶۵۴۶ کلاس درس وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته ۱۴۵ کلاس افزایش پیدا کرده، تراکم کلاسی ما ۲۵.۵ درصد است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد تراکم فضای آموزشی داریم و در هر سه مقطع تحصیلی کمبود فضای آموزشی و نیرو مشاهده می شود.

وی افزود: در مقطع ابتدایی ۷۵۰۶ نیروی مؤثر داریم که از این تعداد ۸۳۶ نفر بازنشسته خواهند شد و ۸۳۷ نفر جذب شده که ۶۵۰ نفر از آنها توسط آزمون استخدامی اخیر جذب شده اند که با توجه به افزایش ۱۴۵ کلاس در حال حاضر نیاز به ۱۵۱ نیروی مؤثر در بخش ابتدایی داریم.

زمعاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: با توجه به بازنشسته شدن ۲۰۲۳ نفر از نیروهای آموزشی، در استان همدان ۲۵۵۷ نفر کمبود نیروی آموزش دیده می شود.

منبع: ایسنا

505350