آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش‌وپرورش ضمن توصیه‌هایی به خانواده‌ها برای مشارکت در امور مدارس گفت: دانش‌آموز امروز با دو دهه گذشته متفاوت است و هر لحظه در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خیلی مهم است گفت: باید به همه مسائل تربیتی، امنیتی توجه کنیم و با هم فکری و مشارکت وزارت کشور برنامه ریزی کنیم تا عده‌ای که به صورت غیرقانونی و یا غیرمجاز مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند مشکل و دغدغه آن‌ها به نحو مناسب برطرف شود؛ تمهید مقدمات می کنیم و ان شاءالله جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته کاظمی، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای تمام دانش‌آموزان، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس و به روزرسانی و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی، ارتقای فرآیند مدیریتی و بهره‌وری با استفاده بهینه از فرصت فناوری و هوش مصنوعی، ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی، آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین تدوین خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اعلام نتایج امتحانات نهایی معلوم شد که میانگین معدل دانش‌آموزان کشور در همه رشته‌ها ارتقاء پیدا کرده است گفت: در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره، افزایش یافته است این در حالیست که میانگین نمرات پایه دهم از یازدهم و دوازدهمی‌ها بالاتر بود.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استفاده از معلمان بازنشسته در سال تحصیلی جدید برای جبران کمبود معلم گفت: به دلیل پرداخت منظم حق‌التدریس‌ها، استقبال معلمان از ساعات اضافه کار بیشتر شده است.
«هنوز قیمت جدید لباس‌فرم را اعلام نکرده‌اند، اما قیمت پارسال مانتو و شلوار به‌جز مقنعه دخترم دومیلیون و ۵۰۰هزار تومان بود. مدیر مدرسه نشانی تولیدی پسرش را به ما داد تا برای تهیه لباس به آنجا مراجعه کنیم و مدعی بود قیمت‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر ازبیرون است.»گویی تجارتی پشت این موضوع پنهان است!

دکتر فرشید الازمنی نوده استادیار و جوانترین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور:

مبینا نعمت زاده را دکتر کنید اما دکتر تربیت بدنی نه پزشکی!

فرض کنید مبینای عزیز دختر محبوب و قهرمان کشورمان چند سال دیگر موفق شد که در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد و حتی دارای تخصص شد، قطعا بسیاری که بیمار او خواهند شد با تردید به او مراجعه خواهند کرد و همیشه در این ترس و ذهنیت هستند که نکند دکتر مبینا نعمت زاده در رسیدن به این مدارج علمی بی هیچ رقابتی و تلاشی دکتر شده است و دکتر و پزشکی حاذقی نیست.! جوابگوی این ذهنیت و ترس بیمار کیست؟
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از فراخوان پذیرش مدال‌آوران المپیک و دیگر قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنها به عنوان معلم و معافیتشن از سربازی خبر داد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از کیفی سازی مدارس غیردولتی و توانمندسازی معلمان خبر داد و گفت: تنها بخش اندکی از اعتباراتی که باید از سوی بانک مرکزی به مدارس غیردولتی تخصیص می‌یافت، پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی برای خروج زائران و استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی خدمات ارائه می‌دهند گفت: مدارس بین راهی این استان‌ها جهت اسکان شبانه تجهیز می‌شوند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲میلیون و ۳۵۰هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده‌شدن این مدارس به‌مصلحت آموزش و پرورش نیست.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با تأکید بر اینکه هزینه سرویس، لباس فرم، غذا و فعالیت آموزشگاهی مجزا از شهریه مصوب مدرسه است، گفت: اگر شهریه جدید مدارس ابلاغ نشود باید براساس شهریه سال گذشته ثبت‌نام کنند.
سازمان آگهی های پرسون