آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

معاون استاندار تهران: مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه تعطیل شد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاوره را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) آغاز می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ساال آینده افزایش پیدا کرده است.
برنامه امتحانات نهایی دی سال ۱۴۰۲ ویژه داوطلبان روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته‌های شاخه نظری اعلام شد.
از دستاوردهای ساماندهی نیروی انسانی، علی‌رغم افزایش 500 هزار  دانش‌آموز، فراگیر کردن آموزش در سراسر کشور (تعداد 120 مدرسه با یک دانش‌آموز، توسعه مدارس شبانه‌روزی، روستامرکزی و....) و بازنشستگی 100 هزار معلم  میزان پرداخت هفتگی حق‌التدریس تا 300 هزار ساعت کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در ذیل بررسی برنامه هفتم توسعه در خصوص «پاداش بازنشستگی معلمان» اعلام کرد که طبق این مصوبه معلمان می‌توانند پس از ۳۰ سال خدمت بدون قطع همکاری، پاداش خود را دریافت کرده و مازاد بر ۳۰ سال را با آموزش و پرورش ادامه همکاری دهند.
اکنون حدود ۳۳نهاد و ارگان هر کدام به نحوی، مسئولیت‌هایی در زمینه کودکان دارند، اما در این میان هنوز برنامه و سیاستی با در نظر گرفتن تغییرات گسترده اجتماعی وجود ندارد.
در روز بدون کیف، آموزش تعطیل نمی شود و با توجه به ساحت‌های تربیتی، فضای بیشتری برای بازی و یادگیری، پرداختن به مهارت‌های مختلف، خلق تجارب جدید و... برای دانش آموزان فراهم‌ می‌شود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

آخرین خبر از مهاجرت دانش آموزان سمپادی

الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در برنامه صف اول، درباره آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد اظهار کرد: در دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم، دانش‌آموز می‌پذیریم و برای دانش‌آموزانی که در دوره متوسطه اول پذیرفته می‌شوند، برنامه‌ریزی شده که در یک دوره ۶ ساله، آموزش‌های منسجم تربیتی، پژوهشی و علمی را بگذرانند..
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر در سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های استان تهران، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان آغاز شده اما فراگیر نشده است؛ اولویت ما برای توزیع شیر ۱۱ استان محروم کشور هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل آذرماه این امر محقق شود.
معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۲۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و پیش دبستانی زیرپوشش شیر رایگان قرار دارند گفت: شیر رایگان دو روز در هفته بین دانش‌آموزان ابتدایی مدارس دولتی توزیع می‌شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس تا پایان برنامه هفتم توسعه، اعلام کرد که بر این اساس سازمان نوسازی مدارس پس از تصویب و قانونی شدن برنامه هفتم مکلف به ساخت سالانه ۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس است تا اینگونه طی پنج سال به این تکلیف قانونی عمل کند.

وزیر آموزش و پرورش جزئیات مصوبه «کشف استعدادهای معلمی» شورای عالی انقلاب فرهنگی را که بر اساس آن وزارتخانه متبوع وی امکان جذب معلم را از میان دانش‌آموزان دارد، تشریح کرد.
سازمان آگهی های پرسون