در نظام رتبه بندی معلمان لازم است فرهنگیان بر مبنای شایستگی هایی که به دست آورده اند، تعیین سطح شوند. در ادامه خبری جدید در درباره رتبه بندی معلمان و فرهنگیان میخوانید.
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری آزمونهای مشترک ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت بر تمامی مدارس و مراکز غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی کردند.
دیوان عدالت اداری اخیراً بر اساس شکایت یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان نسبت به سقف سنی تعیینشده برای ورود به این دانشگاه، رأی به ابطال شرط سنی داد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی شد، ادامه داد: ما در کشوری زندگی میکنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در افسانهها نیستند بلکه در بین ما زندگی میکنند.
بدون تردید یکی از مهمترین دلایلی که آموزش و پرورش سرزمین ما را با بحرانهای مزمنی روبهرو کرده است میتوان در نسبت نظام حکمرانی با این نهاد توضیح داد. به نظر میرسد به رغم اصرار گزارش به تبیین ریشهای در تبیین این عامل راهبردی هنوز نیازمند توقف بیشتر و کندوکاوی عمیقتر هستیم.
در حالیکه معاون وزارت آموزش و پرورش از فرصت مجدد برای ثبت اعتراض رتبهبندی برای دو گروه از معلمان خبر داده اما مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش این موضوع را رد کرد!
برگزاری المپیادهای علمی کشور و سازماندهی دانشآموزان برتر برای شرکت در المپیادهای جهانی بهعنوان مهمترین وظیفه و رسالت باشگاه دانشپژوهان جوان تعیین شده.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبهبندی شدهاند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسبسازی در طول اجرای این قانون (متناسبسازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت میکنند.
یکی از ویژگیهای مهم آموزش عمومی نقش آن در توسعه و عدالت اجتماعی است. ممکن است ما فقیر باشیم ولی میتوانیم بر اثر کار و کوشش یا اقدام دیگر در میانسالی وضع بهتری پیدا کنیم. ولی اگر کسی به عللی از آموزش عمومی عقب افتاد، دیگر نمیتواند آن را جبران کند. نه فرصت آن را دارد و نه استعدادش را و این سرآغاز افتادن در گرداب فقر و توسعهنیافتگی جامعه است.
اکنون نظام آموزشی گرفتاری دیگری پیدا کرده است و آن مهاجرت فارغالتحصیلان دانشگاههاست. به ویژه کسانی که با رتبه و معدل بالا فارغالتحصیل میشوند و به راحتی از دانشگاههای خارج از کشور پذیرش تحصیلی میگیرند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران نیز پیش از ظهر امروز با اشاره به تشدید آلودگی هوا و نامه دانشگاه علوم پزشکی از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان خبر داده بود.
مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاش کارشناسان امور اداری در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان، در روزهای اخیر ۶ هزار حکم استخدام صادر شده است.
همراه بردن گوشی به عنوان وسیلهای که مخل امر آموزش در مدارس است در قانون آموزش و پرورش ایران ممنوع اعلام شد و دانشآموزان از بردن آن به کلاس درس منع شدند.
بنا بر اظهارات رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در آیین نامه جدید رتبهبندی معلمان پیشنهاد شده، معلمان علاوه بر ارزیابی هر چهار سال یک بار برای ارتقای رتبه، همانند اساتید دانشگاه و برای کسب «پایه علمی» هر سال ارزیابی شوند و بر اساس عملکرد سالیانه خود «پایه علمی» کسب کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و خرید خدماتی، گفت: شاگردان بسیاری زیر دست معلمانی که هنوز تعیین تکلیف نشدند تربیت می شوند و به پایه های بالاتر میروند و مسوولین ما مدرک دانش آموزان را قبول دارند اما مدرک معلمانی که همین دانش آموزان را تربیت کردند قبول ندارند و این جای تعجب دارد.
آخر، این چگونه گزینشیاست، که هم فرد نمازخوان را وادار به اقرار نماز در نزد غیرِ معبود میکند، هم بینماز را به دروغ و ریا وامیدارد، هم راستگوی بینماز را برای همیشه از نماز دور میکند؟ آیا همهی این آشفتهکاریها، با دغدغهی نمازخوانکردن دانشآموزان است؟!