آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

Equity را انصاف ترجمه کرده‌اند، انصاف در آموزش و پرورش یعنی اینکه به هر دانش‌‌آموز متناسب با نیازش محتوای آموزشی دهیم.Equality که آن را تساوی ترجمه کرده‌اند و معنای آن این است که کلیه دانش‌آموزان سراسر کشور در پایه و رشته مشترک، محتوای یکسانی را می‌گذرانند.
خبر خوش آقای وزیر به دانش آموزان؛

پرداخت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز سمپاد

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد را پرداخت می کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته مجوز به کارگیری و همکاری بازنشستگان را گرفتیم، اما امسال این دقت را کرده‌ایم که این فرد بازنشسته که قرار است با ما همکاری کند حداقل شایستگی در رتبه بندی را نیز داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شرایط همدان عادی نیست بلکه کمبود معلم بحرانیست که باید حل شود و همدان نیاز به مجوزهای خاص دارد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی و جایگزینی آموزش زبان‌های دیگر مانند چینی و روسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.
گزارش جدید سازمان ملل توصیه کرده است که برای مقابله با ایجاد اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.
کیف مدرسه یا کیف پشتی، یک وسیله بسیار مهم برای دانش‌آموزان است که برای حمل کتاب، دفتر، لوازم الکترونیکی و سایر وسایل مدرسه به کار می‌رود.  خرید کیف مدرسه مناسب، علاوه بر این که به دانش‌آموز کمک می‌کند تا وسایل مدرسه را به راحتی و با امنیت بیشتر حمل کند، به سلامت و راحتی بدن او نیز کمک می‌کند.
لازم است آموزگاران پایه اول ابتدایی مانند دانش‌آموزان این پایه مورد توجه جدی‌تری قرار گیرند، حمایت‌های آموزشی در قالب بسته‌های حمایتی یادگیری و یاددهی چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی، طرح‌های تشویقی برای جذب همکاران با سابقه و تجربه در مقطع ابتدایی، برنامه ریزی جهت کاهش تراکم دانش‌آموزی در این پایه و استفاده از همیار معلم به صورت موظف چه از ظرفیت نیروهای خرید خدمات، دانشجو معلمان علاقمند و یا همکاران بازنشسته، این پایه را یاری رساند تا علاوه بر کاهش این آمار، لطمات روحی حاصل از اولین شکست تحصیلی در اولین سال حضور در مدرسه را نیز کاهش دهیم.
در سیستم آموزشی ایران نیز ارزیابی بدون امتحان به عنوان یکی از روش های ارزیابی، مثل ارزیابی پایان نامه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، از این نوع ارزیابی استفاده می شود. همچنین، در برخی دروس، از پروژه ها و تحقیقات بدون امتحان به عنوان یکی از روش های ارزیابی استفاده می شود. در این نوع ارزیابی، فراگیران باید با استفاده از دانش و مهارت های خود، پروژه تحقیقاتی را تهیه کنند و نشان دهند که چقدر درک دارند و چقدر مهارت های خود را به کار گرفته اند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درخصوص نحوه محاسبه نمره امتحانات دانش‌آموزان برای اعمال ۴۰ درصدی در سابقه تحصیلی برای کنکور توضیح داد.