آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

الموسوی رئیس هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: هسته گزینش برای جلب رضایت مردم سعی دارد نیروهای انسانی را که یکی از مهم‌ترین ارکان وزارت آموزش و پرورش هستند، به بهترین شکل انتخاب و وارد مجموعه کند.
وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات معلمان حق التدریسی تا اول مهر خبر داد و گفت: تمام تلاش مان این است که رسیدگی به اعتراضات احکام رتبه‌بندی تا پیش از پایان شهریور انجام شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس حتماً باید کد یکتا دریافت کنند،گفت: تا به امروز 73 درصد کلاس اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.
نخستین سینمای دانش‌آموز، صبح روز دوشنبه ۶ شهریور از سوی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از دانش‌آموزان گشایش یافت.
رئیس انجمن اولیا و مربیان و رئیس کارگروه ماده ۱۸ با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان با سامانه‌های مختلف کار کردند و با سامانه سفیر مهر مشکلی نخواهند داشت، گفت: موضوع سامانه سفیر مهر از حدود هفت سال قبل مطرح شده است و ناگزیر هستیم که به آن سمت برویم و ممکن است در سال نخست به اهداف خود برسیم، اما در سال‌های بعدی به مراحل مطلوب‌تر می‌رسیم.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ماموریت‌های نهضت سوادآموزی بدون اینکه ظرفیت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توسعه پیدا کند به معاونت آموزش ابتدایی این سازمان سپرده می‌شود.
رئیس کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه گفت: مقرر شد به جهت اهتمام به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استخدام معلمین و فرهنگیان عزیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مقرر شد سالیانه 5 درصد ظرفیت جذب دانشجو در این دانشگاه ها افزایش پیدا کند.
وزیر آموزش پرورش گفت: متمرکز شدن بر تربیت معلم و توانمندی معلمان فعلی برنامه تحولی آموزش و پرورش در مسیر پیش‌رو است و این مسئله در رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.
وزیر آموزش و پرورش درخصوص مسائل مرتبط با وزارتخانه متبوع خود از جمله صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان مبتنی بر نتایج اعتراضات، جرم‌انگاری برای زیر ۱۸ ساله‌ها در لایحه عفاف و حجاب، اخذ شهریه به دلار در مدارس و... توضیح داد.
در یک کلام، موضوع نیت ها را باید جدی گرفت. رسیدگی به وضع این جوانان مستلزم مداخله زودهنگام و فوری است و تعلل در اقدام، موجب هزینه های قابل توجه و غیر قابل جبرانی می شود.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از طلبه‌های خواهر و برادر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، پس از طی دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام ارکان تعلیم و تربیت اگر دور هم باشند، معلم قلب این ساختار است. معلم خوب جایگزین‌ناپذیر و به عنوان یک پدیده یا عنصر بنیادی در نظام تعلیم و تربیت است و رسانه باید به نقش معلم تاکید کند و معلم، مدرسه و کلاس درس باید ارزشمند دانسته شود.