آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش وی تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار را از محورهای مهم سند تحول بنیادین توصیف کرد و گفت: سه‌گانه منزل، مسجد و مدرسه نیز در سند بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز بسیاری مسائل جامعه باید از طریق دانش‌آموزان درست شود.

فعلاً و همچنان، آموزش‌ و پرورش در زمره آخرین نفرات صف طویل بودجه گذاری حتی بعد از بودجه‌گذاری برای همایش‌های تعیین رده‌بندی بانوان بزرگ قرار دارد.
به اطلاع می‌رسانیم علیرغم تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شده‌اند، گفت: پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

مهمترین و بنیادی‌ترین نقش را در تربیت، خانواده و پدرومادر دارند که اگر درست به وظایف خود عمل کنند، شخص را تا حد بسیار زیادی در برابر آفات و حملات غیراخلاقی واکسینه و رویین‌تن می‌کنند و بعد محیط آموزشی است که اگر درست و صحیح عمل کند و تربیت سالم خانوادگی را ادامه دهد، کار تقریباً به فرجام آرمانی خود نزدیک شده است.
زخم‌های این همه بی‌مهری، هرساله در ماه مهر؛ سرباز می‌کند و ما فراموش می‌کنیم که کودکان و نوجوانان امروز قرار است فردای این میهن را آباد کنند. این کودکان باید فردای امروز، برای ما برنامه توسعه و چشم‌انداز خوشبختی ترسیم کنند. همان «برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله»‌ای که سال‌های پیش نوشتیم و بر اساس آن قرار هست ایران در سال ۱۴۰۴ از همه نظر برترین کشور منطقه باشد.
تعلیم در نظام آموزش و پرورش به سرمایه مالی گره خورده و از «تربیت» شعاری بیش نمانده است! اگر این روزها اغلب از «شکاف نسلی» یاد می‌کنند. ریشه‌ها را باید در سیر نظام آموزش و پرورش جستجو کرد.
وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده و این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و به تغییر محتوا می‌رسد.
امروز اولین روز مدرسه برای شکوفه‌های کلاس اولی است که پای خود را در مسیر علم آموزی و آگاهی می‌گذارند و همچنین با معصومیت خود، مهری به یادماندنی را تجربه می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز تدریس بازنشسته ها تا حداکثر ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است، گفت: کتاب‌های درسی در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهوری عنوان کرد: جذب ۷۵ هزار معلم جدید طی این سال تحصیلی از دیگر اقدامات این دولت است. ما به تاسی از شما درباره گذشته چیزی نگفتیم.
مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل مربی امور آموزش معلولین، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را برگزار می‌کند.