آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس تا پایان برنامه هفتم توسعه، اعلام کرد که بر این اساس سازمان نوسازی مدارس پس از تصویب و قانونی شدن برنامه هفتم مکلف به ساخت سالانه ۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس است تا اینگونه طی پنج سال به این تکلیف قانونی عمل کند.

وزیر آموزش و پرورش جزئیات مصوبه «کشف استعدادهای معلمی» شورای عالی انقلاب فرهنگی را که بر اساس آن وزارتخانه متبوع وی امکان جذب معلم را از میان دانش‌آموزان دارد، تشریح کرد.
آن‌ چه محتوای سخنان آن معلمانِ سفرکرده از خوزستان به تبریز و بیتوته‌ نموده پشت درِ دفتر حضرت والا بود، مقصد این نوشتار نیست؛ بلکه سخن در نحوه‌ی برخوردی است که در نگاه و حرکات و تنقّلات و سپس پاسخ‌های آن دردانه‌ی مجلس‌نشین مشهود بود
بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری، دانش آموزان سمپادی مقطع متوسطه اول که هم اکنون در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند برای ورود به پایه دهم نیازی به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد ندارند. این رای دیوان عدالت اداری تا سه سال دیگر که تحصیل دانش آموزان فعلی سمپاد در پایه‌های هفتم تا نهم مقطع متوسطه اول به پایان برسد، اجرا نمی‌شود.
گام نخست در حل واقعی و پایدار مسائل پذیرش واقعیت‌ها و تمرکز بر نقش خود است، کسانی که همچنان در بروز مشکلات به عواملی بیرون از خود می‌پردازند به هیچ‌وجه صلاحیت کافی برای حل مشکلات ندارند.
اگر بعد از این‌همه حمایت زبانی و خیابانی، خودِ این بزرگان، یک‌بار لباس رزم بپوشند و در میدان‌ها حضور یابند، آیا بچه‌های مدرسه‌ای الگو نمی‌گیرند؟
شورای عالی آموزش‌ و پرورش متکفّل راهبری راهبردی و درازمدت آموزش‌ و پرورش است و دولت مسئول بودجه‌گذاری؛ و چندین نهاد قانون‌گذاری خارج از مجلس شورای اسلامی دخیل در امور تودرتوی این وزارتخانه؛ حال انصاف دهیم، محلّ اِعراب وزیر- که نوبه‌نو به استیضاح فراخوانده می‌شود و تهدید به واگذاری کرسی وزارت- کجاست؟
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از تعطیلی مدارس در شهرستانهای بندرعباس و حاجی آباد در دو نوبت صبح و عصر در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه به علت احتمال وقوع مجدد زلزله خبر داد.
به نظر می‌آید تحول در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور بیش از آنکه نیازمند «سند تحول» باشد نیازمند تحول در نگاه مسئولان و تحول در اولویت‌بندی مسائل باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نخستین کلاس درس برای آموزش به دانش‌آموزان بستری در بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی "ابوذر اهواز" در قالب طرح "مهر برای مهر" راه اندازی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر کاری باید با محوریت کودکان و نوجوانان صورت گیرد، گفت: به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستیم و موضوع بنیاد پویانمایی ویژه تولید فیلمهای سینمایی برای کودکان و نوجوانان نیز از مزیت‌های ما است.