آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده و این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و به تغییر محتوا می‌رسد.
امروز اولین روز مدرسه برای شکوفه‌های کلاس اولی است که پای خود را در مسیر علم آموزی و آگاهی می‌گذارند و همچنین با معصومیت خود، مهری به یادماندنی را تجربه می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز تدریس بازنشسته ها تا حداکثر ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است، گفت: کتاب‌های درسی در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهوری عنوان کرد: جذب ۷۵ هزار معلم جدید طی این سال تحصیلی از دیگر اقدامات این دولت است. ما به تاسی از شما درباره گذشته چیزی نگفتیم.
مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل مربی امور آموزش معلولین، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را برگزار می‌کند.
رئیس‌جمهور در همایش مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور:

مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است

رئیس‌جمهور گفت:‌ مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است انسان‌های حق‌خواه و عدالت‌خواه در مدرسه ساخته می‌شوند. محور تحول در آموزش و پرورش در مدرسه است و این تحول باید مستند به سند آموزش و پرورش شود.
یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به این که بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین مضطرب می‌شوند، گفت: برای آن‌ که بتوانید استرس و نگرانی شروع مدرسه فرزندان‌تان را کاهش دهید باید بـه سراغ روش تمرین و تکرار بروید؛ بطوری که تغییرات روزمره‌ای را که بعد از شروع سال تحصیلی در زندگی‌شان رخ می دهد، پیش از آن زمان کم‌کم ایجاد کنید تا خود را به آن‌ها عادت دهند.
سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان روز شنبه اول مهر آغاز می‌شود، با این حال دانش‌آموزان کلاس اولی روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در قالب جشن شکوفه‌ها به مدرسه می‌روند همچنین دانش‌آموزان اتباع باید شهریه پرداخت کنند.
در پی انتشار اخباری مبنی بر پرداخت نا متعارف به یکی از مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان شنیده های خبرنگار همشهری حاکی است که وزیر آموزش پرورش دستور عزل فوری مسئول متخلف را صادر کرده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خودمعترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند در حال صدور است.