محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

شهرداری تهران در راستای شفافیت مالی برای نخستین بار عدد مشخصی برای تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفت که یکی از آنها مربوط به جریمه قطع درختان است که بر اساس مصوبه ۱۳۹۸ شورای شهر بین ۶۸۰ هزار تومان تا ۱۱۸ میلیون تومان بر اساس بن درخت متغیر است.

سرپرست معاونت پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، بهره برداری بی‌رویه از رودخانه‌ها به منظور رفع نیازهای کشاورزی، تغییر کاربری اراضی جنگلی به شالیزار و دفع مواد زاید شامل فاضلاب ها را موجب کاهش حق آبه زیست محیطی تالاب انزلی دانست.
در بیانیه ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس عنوان شد:

محیط زیست در اولویت مجلس و برنامه هفتم توسعه

فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای که به امضای ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، با اعلام آمادگی جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محیط زیست گفت: محیط زیست جزء اولویت‌های مجلس یازدهم و برنامه‌های اصلی هفتم توسعه قرار می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی کردستان  در گفت وگو با پرسون:

کاهش 50 درصدی حریق در عرصه های طبیعی کردستان/ کاشت 850 هزار اصله نهال صنوبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آمار حریق ها در عرصه های طبیعی و جنگلی استان کردستان در سالجاری 187 مورد بوده است که نسبت  به دوره مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

درپی انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از کاهش شدید عمق تالاب انزلی طی هفته‌ گذشته، یک کارشناس گفت: کاهش عمق تالاب انزلی موضوع جدیدی نیست و بیش از یک دهه است که اتفاق افتاده و لازم است در جهت مقابله با عوامل تهدیدکننده این تالاب مهم اقدامات جدی صورت گیرد.

میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۹۱ قرار دارد و هوای تهران در آستانه ناسالم برای گروه‌های حساس است.
پروژه ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران صبح امروز یکشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
به بهانه هفته منابع طبیعی بررسی شد؛

حلقه مفقوده کارشناسان محیط زیست در صنایع

یادداشت/به کار گیری کارشناسان محیط زیست حلقه مفقوده صنایع است که در قانون به ان تاکید شده اما در عمل کوتاهی می شود
یک فعال محیط زیست عوامل آلاینده تالاب میانکاله را برشمرد و با توجه به احتمال شیوع «وبای پرندگان» در این منطقه خواستار ورود متخصصان برای انجام تحقیقات در این زمینه و حل این بحران شد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: کشتن سگ‌ها به عنوان یک جاندار درست نیست. در این زمینه پیشنهاد مجلس این است که با کشورهای شرق آسیا برای صادرات سگ صحبت شود. زیرا این کشورها استفاده کاربردی از سگ ها دارند.
امروز جمعه پانزدهم اسفندماه بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

فصل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان بزرگترین زیستگاه پرندگان در ایران به سرزمین مادری (سیبری) در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که شیوع بیماری مرگبار بوتولیسم برای دومین سال متوالی وداع تلخی را برای این پرندگان رقم زد.
رئیس‌جمهور در مراسم روز درختکاری گفت: باید نیاز چوب کشور از مسیر صحیح زراعت چوب تأمین شود که این مهم به درآمدزایی، اشتغال‌زایی، ثروت‌آفرینی و هوای پاک کمک می‌کند.