محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس اداره محافظت محیط زیست همدان خبر داد:

تمدید ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان

رئیس اداره محافظت محیط زیست شهرستان همدان از تمدید ممنوعیت شکار در هشت منطقه استان همدان خبر داد و گفت:ممنوع شدن شکار در مناطق قهاوند، تجرک، آردوشان، کرفس، زند، غینرجه و آقداق، علوی و الوند به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.
مروری بر مرگبارترین حوادث طبیعی؛

وقتی طبیعت خشمگین می‌شود

بشر همیشه با طبیعت دست به گریبان بوده، اما گاهی خشم طبیعت آنچنان طغیان می‌کند که بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند.
ماهی قرمز گونه‌ای غیربومی در کشور ما است که درصورت ورود به محیط‌های آبی طبیعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد چراکه با دیگر ماهیان بومی کشور وارد رقابت تعذیه‌ای می‌شود. از سوی دیگر قادر به ایجاد جمعیت‌های بزرگ و پایداری است که بر گونه‌های ارزشمند بومی کشور غالب می‌شوند.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خبر داد:

تمهیدات خاص پلیس برای روز ۱۳فروردین

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در شرایط حاضر از رفتن به مسافرت خودداری کنند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش‌ زیست محیطی واحدهای صنعتی این استان در ایام تعطیلات نوروز افزایش یافته است و تیم‌های نظارت و پایش با جدیت به‌صورت شبانه‌روزی روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را رصد می‌کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش شش تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق طی هفته جاری خبر داد.
پرسون از عدم بهره برداری یک طرح قدیمی در پایتخت گزارش می دهد؛

مردم ناراضی مسئولان راضی / فاضلاب کشی طرح فراموش شده دولت

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین طرح های عمرانی کشور که چند سالی از اجرای آن می گذرد و هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته راه اندازی فاضلاب کلانشهر تهران است.
ساعت زمین یک سنت سالانه است که در آن افراد در سراسر جهان به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ محیط زیست و انرژی خاموش می‌کنند. این رویداد آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۱ میلادی مصادف با بیست و هفتم ماه مارس است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا؛

آسمان خاکستری تهران در هفتمین روز بهار

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلودگی هوای پایتخت هم اکنون روی عدد ۳۸ یعنی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
در سال گذشته، مجموعه فعالیت‌های «شبکه‌ی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور» چنان بوده که این شبکه و تشکل‌های عضو آن و بعضی سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) دیگر، در چندین مورد طرف مشورت سازمان‌های دولتی و عمومی (محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع، وزارت نیرو، شهرداری‌ها،...) قرار گرفته یا مجری طرح‌های محیط زیستی شده‌اند.
همزمان با شروع فصل مهاجرت آبزیان؛

رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی شدند

اکبری‌‌پور از پاکسازی رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد و گفت: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان در ایام تعطیلات نوروز به شکل مستمر پایش می‌شوند.
اکبری‌پور با بیان اینکه گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ایام نوروز تشدید می‌شود گفت: مردم و طبیعت دوستان می‌توانند تخلفات زیست محیطی را با شمار تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.
حامیان سگ‌ها انسان‌هایی با تناقضات اخلاقی هستند که متوجه معضل رهایی سگ‌ها در طبیعت نمی‌باشند.
یک استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه برخی از ما عادات اشتباهی داریم که سبب آسیب رسیدن به محیط زیست در ایام نوروز می‌شود، گفت: ازجمله این عادات اشتباه رها کردن ماهی قرمزها و سبزه‌ها در طبیعت است.

دو سال پیش، این تصور که همه ماسک صورت استفاده کنند، چیزی شبیه فیلمی علمی‌تخیلی به نظر می‌رسید. با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۱ استفاده از ماسک عادی شد. در حال حاضر، محققان دریافتند که ۱۲۹ میلیارد ماسک ماهانه در سراسر کره زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر دقیقه ۳ میلیون ماسک راهی محیط‌زیست می‌شوند.