محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

سرپرست فرمانداری لردگان با اشاره به موضوع مرگ و میر ماهیان مزرعه شیلات حاشیه رودخانه سندگان این شهرستان گفت: نمونه‌گیری‌های لازم انجام شده و مسئولان در حال انجام آزمایش هستند و به محض مشخص شدن مقصر اصلی اخذ خسارت در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان از جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه‌های آبی گیلان خبر داد و گفت: مهمترین راهکار پیشنهادی برای مقابله با سنبل آبی جمع‌آوری مکانیکی است که در این شیوه با دست یا دستگاه (دروگر) اقدام به جمع‌آوری این گیاه مهاجم می‌شود.
طی ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد و برای ساعتی آلاینده ازن آلاینده شاخص پایتخت بوده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست از دولت خواست: لایحه اصلاح قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی با اولویت پوشش و لحاظ تمامی مواد قانونی و مفاد قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح به قید فوریت به مجلس ارائه شود.
رئیس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: امروز(شنبه) با وقوع ناپایداری جوی، بروز پدیده گرد و غبار محلی در جنوب غرب ایران دور از انتظار نیست.
باید بهترین قوانین حمایتی را برای محیط‌بانان کشور تدوین کرد و قاطعانه نیز آنها را اجرا کرد. مهم‌تر از آن باید محیط‌بانان حس کنند که حرفه آنان به‌ شدت مورد احترام جامعه است و هر گونه تعرضی به آنان، تعرض به حقوق عمومی و مردم و جامعه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به شهادت مطلومانه دو محیطبان زنجانی گفت: به دستور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، 2 باب ساختمان محیط بانی در منطقه فیله خاص زنجان به نام شهیدان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی احداث خواهد شد.
هنوز نخستین ماه سال به پایان نرسیده که دو محیط‌بان کشور؛ مهدی مجلل و میکاییل هاشمی به دست متجاوزان به طبیعت کشور کشته شدند. هر سال چند محیط‌بان، جنگل‌بان، یا همیار محیط زیست جان خود را به همین ترتیب از دست می‌دهند.
یادداشت مدیر روابط عمومی بانک ایران:

زمین در پویش محیط زیستی "پیک زمین"

بهار دل انگیز از راه رسیده است و زمین دوباره به زیباترین شکل ممکن دلربایی می‌کند. وقتی زمین را در این ردای معطر می‌بینم، قلبم از یاد پرشکوه خداوند لبریز می‌شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان از اعتراف عاملان شهادت دو محیط بان زنجانی که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده بودند، خبر داد و گفت: این قاتلان در کمتر از 12 ساعت به جنایت خود اعتراف کردند.

کیفیت هوای شهر شیراز در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۱۲ گزارش شده است و همچنین هوای شیراز برای گروه های حساس ناسالم است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: پرندگان مهاجر زمستان گذرانی مطلوبی را در استان داشتند و سیربازگشت آنان به سمت زیستگاه های اصلی شان ادامه دارد.
هیچ‌گاه و در هیچ برنامه‌ طبیعت گردی و کوه‌پیمایی، علفی را از زمین نچینید. چیدن فلان گیاه برای درست کردن پلو و آش، یا بهمان گیاه برای استفاده دارویی و... آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوشش گیاهی کشور می‌زند. هر علف و بوته و درختچه، مانند یک درخت کارکرد خودش را در چرخه‌ زیست دارد.