محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

اداره کل هواشناسی تهران از شروع روند افزایش دما در استان خبر داد و اعلام‌کرد: روز سه شنبه نهم خرداد ماه بیشینه دمای هوا در پایتخت به محدوده ۳۶ درجه سلسیوس می‌رسد.
شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد؛

هوای تهران ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۲۳ یعنی در بازه ناسالم قرار دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی امروز و فردا (۷ و ۸ خرداد) افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در برخی نقاط استان موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. از روز سه‌شنبه (۹ خرداد) با ورود سامانه بارشی، بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۷ خرداد) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در برخی استان‌ها، وزش باد و نفوذ گرد و خاک به دو استان و افزایش دما در غالب نقاط کشور خبر داد.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۶ خرداد) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پایش های انجام شده نشان می دهد علت اصلی آلودگی هوا در شهر همدان استفاده فراوان و ناصحیح از خودروهای شخصی و تک سرنشین است.
داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کشورهای منطقه خاورمیانه در برابر گرمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب‌پذیر بوده و جوامع فقیرتر در این منطقه به ویژه در دهه‌های آینده در معرض خطر هستند.
بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه «کوئینز بلفاست» انجام شده، جمعیت تقریبا نیمی از گونه‌های جانوری زمین در حال کاهش است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۹۹ یعنی در بازه قابل قبول ولی در مرز آلودگی قرار دارد.

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده در برخی مناطق از افزایش دما در نیمه جنوبی کشور خبر داد.
تغییرات آب‌وهوایی اثرات غیرعادی در سراسر جهان دارد که بر همه چیز از جمله جنسیت و اندازه حیوانات تا وضعیت محصولات تأثیر می‌گذارد همچنین باعث می‌شود که پروازها با مشکلات بیشتر مواجه و صاعقه بیشتر شود.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (اول خرداد) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد اما با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد برای گروه‌های حساس ناسالم شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، از افزایش دما در نوار جنوبی کشور از فردا (۳ خرداد) و رگبار باران در نقاط مختلف خبر داد.