مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

در بحث واکسیناسیون به دلایل بسیار زیادی تأخیر داشتیم. در اجرای پروتکل‌ها نیز به دلیل استراتژی ناکامل و نامشخص متأسفانه مردم دچار تضاد شدند. می‌گوییم فاصله‌گذاری، محدودسازی، قرنطینه، کاهش ترددها و در عمل تعطیلی ایجاد می‌کنیم اما تعطیلی را تشویق به مسافرت می‌کنیم و صرفاً با یک جریمه راهنمایی رانندگی می‌خواهیم آن را مدیریت کنیم.
تعطیلی و منع تردد خودروها؛

اعمال محدودیت‌های گسترده در کشور

با توجه به وضعیت بحرانی در سراسر کشور در جلسه امروز ستاد ملی مقابل با کرونا احتمال محدودیت‌های گسترده در کشور مطرح شد.
با توجه به اوج گیری بیماری کرونا در سراسر کشور ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است امروز درباره اعمال محدودیت‌های جدید تصمیم گیری کند. همچنین رئیس جمهور روز گذشته بر لزوم ایجاد محدودیت‌های 10 روز و منع ترددهای غیر ضروری تاکید کردند.
‎ پرسون از حال و روز این روزهای بیمارستان ها گزارش می دهد؛

‎فلج شدن سیستم درمانی / بازار دارو در آشفتگی

‎این روزها به دلیل رعایت نکات بهداشتی کمتر از 40 درصد موجی از همه گیری کرونا در کشور به وجود آمده به طوری که تعداد مبتلایان به کرونا در یک شبانه روز از زمان شیوع این بیماری نامرئی در ایران به اوج خود رسیده است.
همه‌گیری ویروس کرونا فقط یک فوریت بهداشتی نیست، بلکه می‌تواند به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود و این بدان معناست که زمان آن رسیده است که در ابتدای دولت سیزدهم به ساماندهی مجدد سازمان مدیریت بحران کشور به نحوی بپردازیم که به صورت مرکز هدایت حرفه‌ای کلیه سوانح و بحران‌های کشور شود. مرکز عملیاتی پاسخ اضطراری به همه‌گیری‌ها در وزارت بهداشت است.
فرماندار ویژه شهرستان خبر داد:

قرنطینه شهرستان آبادان به مدت دو هفته

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست فوری ستاد کرونای این شهرستان گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، آبادان از فردا به مدت دو هفته قرنطینه خواهد شد
درخواست محسنی بندپی از وزارت کشور؛

ورود مردم به استانهای شمالی را ممنوع کنید

محسنی بندپی با توجه به اینکه وضعیت استان مازندران سرخ است از وزیر کشور خواست که جلوی ورود مردم به استانهای شمالی را گرفته و اجازه برگزاری هرگونه مراسمی حتی در فضای باز را ندهد.
وقوع بحران‌ها به شکل‌های مختلف از بحران بهداشتی، خشکسالی، اقتصادی، اجتماعی جزو جدایی‌ناپذیر زندگی اجتماعی محسوب می‌شود. نکته‌ مهم این است که اگر بحرانی اتفاق افتاد ما چه رویکردها و استراتژی‌هایی را برای مدیریت بحران اتخاذ کنیم که این بحران حتی اگر فروکش کرد، زمینه بحران‌های دیگر را فراهم نکند و این نشان‌دهنده مدیریت هوشمند در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.
دو استان تعیین‌کننده کشور که نقش مهمی در کنترل شیوع کرونا دارند، همزمان با محدودیت‌ها و تعطیلی ادارات و بانک‌ها، وضعیت قرمزشان، بحرانی‌‌تر شد و این نشان می‌دهد که اعمال محدودیت‌ها در تهران و البرز نه‌تنها موثر نبوده، بلکه مضر و بی‌فایده است.