مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

سامانه کم فشارحاره‌ای صبح پنجشنبه در نزدیکی کشور قرار دارد و بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی پیش‌بینی می‌شود صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره‌ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب‌های دریای عمان حرکت کند.
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به فعالیت 10 مرکز سیار واکسیناسیون جهت گروه‌های آسیب‌پذیر گفت: طی 14 روز بیش از 6 هزار نفر از زباله‌گردها،‌ کارتن‌خواب‌ها و معتادان ماده 15 از طریق این مراکز واکسینه شدند.
احمد وحیدی، در پیام خود به ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی از تلاش وزارت کشور برای ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاها از طریق تجهیز ایستگاهها و پایگاهها به ماشین آلات و تجهیزات استاندارد، تدوین برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آمادگی خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در حوزه منابع انسانی کمبودهای جدی دارد و تعداد افراد شاغل در این سازمان به مراتب از ظرفیت منابع انسانی ساختار سازمانی آن کمتر است.
شهرداری تهران به دلیل حجم وسیع فعالیت شهری و سکونت جمعیتی که دارد به عنوان پول درآورترین شهرداری کشور به حساب می آید و مدیریت شهری پایتخت به قدری مهم است که همسطح با وزرای دولت در جلسات هیئت دولت حضور پیدا می کند.
چهل و سه سال پیش، 25 شهریور 1357، ساعت 19:35:56 به وقت محلی، زلزله ای با بزرگی 7.4 شهر تاریخی و زیبای طبس و روستاهای اطراف آن را ویران کرد. اثرات آن زمین لرزه، هنوز هم بر روح و روان بازماندگانش سنگینی می کند. آیا پس از گذشت 43 سال، ریسک لرزه ای گستره طبس کمتر شده است؟

هفته ای که گذشت؛

با مهر شروع کردیم

آخرین هفته شهریورماه 1400 در حالی گذشت که هنوز ویروس کووید 19 جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و آن ها را از عزیزانشان جدا می کند. اما در این بین رشد واکسیناسیون در کشور و گذر از رکوردهای تزریق روزانه و هفته ای بوده است. تنها افسوسی که به جا می ماند این است که ای کاش واکسیناسیون از چندین ماه قبل با سرعت بیشتری شروع می شد تا خانواده های بسیاری عزادار جگرگوشه های خود نمی ماندند.
چند روز گذشته سالگرد زلزله طبس بود. زلزله ای در 43 سال قبل که تلفات بالایی را از خود به جای گذاشت. با وجود گذشت نزدیک به نیم قرن از آن حادثه، کارشناسان تکرار دوباره چنین زلزله ای را بارها پیش بینی کرده اند. زلزله ای که اگر امروز رخ دهد با توجه به تعداد جمعیت و نوع ساختمان سازی در کشورمان، خسارت و تلفات بسیار بالاتری نسبت به زلزله طبس برجای خواهد گذاشت.
«پرسون» از سردرگمی مشتاقان به سفر اربعین می گوید؛

یک سفر زیارتی و این همه بلاتکلیفی؟!

قیمت های فضایی که برای فروش بلیط برای سفر اربعین حسینی روی سایت های فروش شرکت های هواپییییمایی رفته است شوکه کننده است. ظاهر 30 هزار نفری که برای اربعین عازم عراق خواهند شد با افزایش دوبرابری به 60 هزار نفر خواهند رسید و همین چشم طمع ایرلاین ها را برق انداخته است. آنچنان که سازمان هواپیمایی تا این لحظه نتوانسته آنها را مجاب به کم کردن قیمت ها کند.
جامعه در هفته ای که گذشت؛

سلام روزهای روشن

سرعت یافتن تزریق های واکسن کرونا و ورود محموله های جدید واکسن به کشور موج شادی را در جامعه ایجاد کرده است. از آن سو با نزدیک شدن به ماه مهر، دغدغه تحصیل دانش آموزان و خبرهای پیرامون این موضوع، بر سر تیتر رسانه ها تبدیل شده است.
دهه های گذشته و سیاست های اشتباه در حوزه سلامت؛؛

لزوم جدی گرفتن کمبود پزشک در ایران!

45 تا 60 سال بازه سنی اکثر پزشکان حال حاضر کشورمان است که این افراد در چند سال آینده از بازار کار و تخصص خارج می شوند. امری که نیاز به تربیت پزشکان متخصص برای سال های آینده را دوچندان می کند. نیازی که حتی امروز هم برای وجود متخصصان پزشکی احساس می شود.
بعضی پیش‌بینی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جمعیت استان تهران را در سال 1405، 20 میلیون نفر برآورد کرده است. افزایش جمعیت استان تهران باعث افزایش حاشیه‌نشینی شده است. تهران از نظر خطر زلزله یکی از شهرهای شناخته‌شده مهم در دنیاست.
خیز کرونا فدای مسافران مشتاق؛

کنسرت هایی که بوی مرگ می دهد!

در روزهای آخر تابستان در حالی در کشورهایی مانند ترکیه کنسرت هایی در حال برگزاری است که روزانه بیش از 500 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.
با وجود روند کاهشی کرونا در اکثر استان‌ها اما بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، 168 شهر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای کشور، بن بست های اقتصادی و مالی در حوزه های مختلف است که هموطنانمان را خسته کرده است. رییس جمهور منتخب همانطور که در مناظره انتخاباتی خود رو به رقبایش گفت؛ تیم اقتصادی را می تواند ردیف کند تا به مشکلات کشور برسند. اما حالا این تیم اقتصادی، خودش با ابعاد مختلف تنش های درون گروهی رودررو شده است.