مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: سه پایگاه بحران از سال گذشته برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است وی افزود: این پایگاه‌ها همچنان در اختیار این ستاد است.
با توجه به آمار فوتی های کرونایی؛

طعم مرگبار بی تفاوتی!

561 فوتی و27هزار و 621 ابتلای جدید آمار دومین جمعه و دوازدهمین روز از شهریور ماه سالجاری بوده است. این در حالی است که علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در گفت و گو با رسانه ها، از بروز ترافیک سنگین در آزادراه کرج- قزوین محدوده هشتگرد و ترافیک نیمه سنگین در برخی مقاطع جاده کندوان در این تاریخ، در گفت و گو با خبرگزاری ها خبر داده است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در توضیح هماهنگی‌های جهانی برای به نتیجه رسیدن آن در ایران گفت: سازمان مدیریت بحران کشور باید هماهنگی‌های آن را انجام دهد و بعد از این وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید هماهنگی‌های بعدی را انجام دهند.

رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره وقوع زمین‌لرزه در پایتخت اظهار داشت: بحث نگرانی برای وقوع حادثه به اندازه‌ای خوب است ولی بیش از حد پرداختن به مسأله باعث مشکل می‌شود.
ایران در هفته گذشته، هفته سختی را پشت سر گذاشته است. از روزهای سیاه کرونایی گرفته تا پخش تکه هایی از تصاویر هک دوربین های زندان اوین در رسانه ملی، که مردم ایران را در بهت فرو برد. از طرفی وقایع کشور همسایه افغانستان هم از لحاظ احساسی کاملا بر مردم ایران تاثیر گذاشت.
در پی انتشار تصاویری منتسب به زندان اوین؛

اینجا زندان است؟!

تصاویر 90 ثانیه ای از داخل زندان اوین منتشر شده است. تصاویری که نشان دهنده هک دوربین های امنیتی یکی از بزرگترین و مجهزترین زندان های ایران است.
این روزها انتشار اخباری در فضای مجازی حواشی فراوانی را به همراه داشته و موجی از واکسن هراسی را به وجود آورده است و موجب شده این سوال به شدت افکار عمومی را به خود مشغول کند اینکه آیا واکسن های کرونا می توانند باعث مرگ شوند؟
پرسون از کج فهمی برخی در روزهای سیاه کرونایی می گوید؛

مگه گاوم که پوزبند بزنم؟!

آمارهای کرونایی این روزها در حداکثر تعداد خود از زمان حضور کرونا در ایران  تا به امروز هستند. اعدادی که روز به روز بیشتر می شوند و ترسی که بی اختیار به جان آدمی می افتد. ترس از مرگ، از بیماری، از دوری دوستان و آشنایان و بستگان، ترس و فقط ترس.

تعطیلات برای عده‌ای مساوی با در خانه نماندن و راهی سفر شدن است. بخشی از جامعه تا اسم تعطیلات به گوششان می‌خورد بدون در نظر گرفتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهی سفر می‌شوند.
اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه ای، اعمال محدودیت بر ۷ شغل و بلامانع بودن فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را منتشر شد.
ایران همیشه یک کشور زلزله‌خیز بوده و خواهد بود و شهر تهران نیز در محاصره گسل‌های فعال به دام افتاده است و بررسی‌ها و مطالعات گذشته نشان می‌دهد گسل‌های تهران می‌توانند تا ۸ ریشتر بزرگی داشته باشند که در این صورت یک فاجعه رخ خواهد داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در هفت استان هشدار داد، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ ها از توصیه‌های این سازمان در چنین شرایط آب و هوایی است.
وزارت کشور از تعطیلی کلیه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی افراد در شهرهای قرمز و نارنجی در روزهای 25 تا 30 مرداد ماه خبر داد.
با نگاهی به روزهای سیاه کرونایی ایران؛

شایعاتی که واکسن برکت را رها نمی کند؟!

صحبت ها و خبرهای ضد و نقیض در مورد واکسن برکت نسبت به دیگر خطوط تولیدی واکسن در کشورمان، بسیار زیاد است و این می تواند از میزان اهمیت وسرمایه گذاری ذهنی دهد که  هوطنانمان بر روی این واکسن داشته اند.
یک جامعه شناس بیان کرد: بار دیگر شاهد تعطیلات برای کنترل بیماری کرونا هستیم و بیم آن می‌رود که مردم با رعایت نکردن و سفر رفتن بهای این تعطیلات را با جان خود بدهند.