زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

‌«در» برای فوتبال ایران دیگر روی همان «پاشنه» همیشگی نمی‌چرخد؛ اگر تا همین چند سال اخیر می‌شد با شیوه‌های قدیمی و لابی‌های داخلی و خارجی، تهدیداتی را که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا می‌شد، حل‌وفصل کرد، دیگر این فرمول جوابی نمی‌دهد و «سیاست وعده»، شبیه به حنایی شده که رنگش را برای این دو نهاد و مرجع فوتبالی از دست داده است.
یک مشاور با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌های گفت‌وگوی والدین و نوجوانان به دلیل اهمیت ارتباط مستقیم اعضای خانواده با یکدیگر، گفت: گاهی درون خانواده‌ها گفتگو به معنای واقعی شکل نمی‌گیرد و از این رو نوجوان می‌ترسد با مادر یا پدر خود مستقیم صحبت کند و با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی ما رخنه کرده است، نوجوان برای بیان خواسته‌ها و احساسات خود به والدین از طریق فضای مجازی اقدام می‌کند. از این رو والدین باید ابتدا مهارت‌های گفت‌وگو را بیاموزند و سپس این مهارت‌ها را به نوجوانان آموزش دهند.
نگاهی به عرصه‌های گوناگون شهری بستری از بیم و امید و تلاش و کنش جمعی را به تصویر می‌کشد که هر کدام از آنها رنگی از رنگ‌های زندگی اجتماعی است. تردد، تامین نیازهای زندگی، تعامل و ارتباطات اجتماعی از سه‌گانه‌های اصلی در حضور مردم در شهر است.
یک آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد در دو یا سه دهه آینده کودکان کریسمس را جشن مخصوص ایرانی‌ها قلمداد کنند و کم کم نوروز را فراموش می‌کنند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال ۹۹ پس از سالها نرخ ازدواج جوانان به میزان ۵ درصد صعودی شد، گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز این نرخ با شیب کمتری همچنان صعودی است.
مدیر برنامه درمان ناباروری وزارت بهداشت با بیان اینکه تحلیل‌ها، سرشماری‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه جمعیت برآورد شده، نشان داده که ما در یک شرایط بحرانی هستیم.
یک پژوهشگر حوزه زنان و خانواده گفت: یکی از مهمترین و پردغدغه ترین چالش هایی که ما در حوزه زنان وخانواده داریم بیمه زنان خانه دار است و باید خانه داری به عنوان یک شغل تلقی شود.

یک جامعه شناس به بیان توضیحاتی در خصوص دلایل روی آوردن مردم جامعه به جشن‌های کریسمس و هالووین، پرداخت و یکی از مهمترین دلیل گرایش بهبه این مراسم را عدم فعالیت و اثرگذاری اقدامات فرهنگی در کشور دانست.
زین الصالحین اعلام کرد؛

وضعیت جمعیت درکشور بحرانیست!

مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در سن ازدواج داریم.
به مناسبت شب یلدا صورت میگیرد؛

دعوت به کمپین آزادسازی تعدادی از مادران زندانی

با تبریک پیشاپیش شب یلدا، کمپین آزادسازی تعدادی از مادران عزیز که کودکان زیر 5 سال دارند و به دلیل مشکلات مالی در زندان هستند، در شبکه مترجمین اشراق برگزار می شود.
اشارۀ دیروز امام جمعۀ قم به «اندلس» بهانه ای است تا بار دیگر یادآور شویم در سقوط آخرین امیر نشین اسلامی در آندلس عوامل متعددی دخیل بوده و قطعا فساد به اشکال مختلف آن یکی و شاید مهم‌ترین بوده اما آنچه به عنوان تاریخ نقل می‌شود در واقع بر اساس رمان «غادة‌الاندلس» است که چون به تفسیر جواهر راه یافته با جزییات به آن استناد می‌شود.
رئیس جامعه بسیج زنان گفت: زنان ما به خصوص پرستاران در جامعه امروزی از چه جایگاهی برخوردارند گفت: زن در نگاه اسلام موجودی صاحب کمال است که نقش بسیار مهمی در سعادت و شقاوت نسل‌های جوان احیا می‌کند، همچنین این امر سبب می‌شود که اسلام برای او نقش بسیار ویژه و متمایزی را قائل شود.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: حجم جمعیت سالمند ما به سرعت در حال افزایش است. در سال 95، 7 میلیون و 460 هزار سالمند داشتیم که این رقم امسال به 8 میلیون و 400 هزار رسیده است به این معنا که در یک بازه زمانی 5 ساله حدود 16 درصد به آمار سالمندان کشور اضافه شده است.
پرسون از فعالیت بانوان در مشاغل سخت گزارش می دهد؛

زنان در صنف نان سازی

نقش زنان در فعالیت های اقتصادی در دو دهه اخیر افزوده شده است، برخی از زنان با روحیه زنانه ای که دارند به مشاغل سخت که برای مردان نیز مشقت آور است ورود پیدا می کنند.
فدراسیون فوتبال ایران روزهای عجیبی را سپری می‌کند؛ در شرایطی که این نهاد آماده می‌شود تا سریع‌ترین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را جشن بگیرد ولی در پیچ‌و‌خم دو موضوع بحث‌برانگیز گیر افتاده که هر‌روز عرصه بر آن تنگ و تنگ‌تر می‌شود: یکی اساسنامه و دیگری موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران.