زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دهه شصتی‌ها به دلیل اینکه اگر از یک سنی ازدواج آنها بگذرد ممکن است به تجرد قطعی آنان منجر شود لازم است که به صورت ویژه از آنان حمایت کنیم.
انسیه خزعلی درمورد هشدارها نسبت به قرار گرفتن ایران در سیاه چاله جمعیتی گفت: قانون «جوانی جمعیت» از جمله برنامه‌هایی است که ریاست جمهوری تأکید دارند به سرعت پیگیری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام این خبر که اینترنت کودک و نوجوان به زودی رونمایی خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: ابزاری فراهم کردیم که در اختیار خانواده ها قرار دهیم؛ یک اینترنت ایمن، مفید و سالم را برای گروه‌های سنی مختلف تعریف می‌کنیم.
مدیر شبکه معرفان همدم موسسه فرهنگی هنری تبیان گفت: ما وضعیت واسطه‌های ازدواج را در تهران بررسی و نمونه‌های زیادی از رد و بدل شدن سکه برای معرفی خواستگاران ایده‌آل و لاکچری را مشاهده کردیم.
از آشنایان، که زوجی تحصیل کرده‌اند، دو دختر هشت و یازده ساله دارند. گاهی آنها را به خانه مادر بزرگشان می برند و کودکان با فشار و اصرار شب را در کنار مادر بزرگ مهربان می گذرانند و به خانه برنمی گردند.
یک پژوهشگر اجتماعی در خصوص آمار بالای طلاق میان ثروتمندان گفت: دلیل‭ ‬عمده‌‭ ‬مسئله‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬من‭ ‬زیاده‭ ‬خواهی‌های‭ ‬این‭ ‬طبقه‭ ‬جامعه‭ ‬است‭. ‬یعنی‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬این‭ ‬گروه‭ ‬آنقدر‭ ‬زیاده‭ ‬خواهی‭ ‬وجود‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬مخارج‭ ‬ازدواج‭ ‬و‭ ‬مراسمات‭ ‬آن‌ها‭ ‬گاها‭ ‬به‭ ‬میلیارد‌ها‭ ‬تومان‭ ‬می‌رسد‭ ‬اما‭ ‬طلاق‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬این‭ ‬گروه‭ ‬بسیار‭ ‬آسان‭ ‬اتفاق‭ ‬می‌افتد؛‭ ‬به‭ ‬عبارتی‭ ‬می‌توان‭ ‬گفت‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬این‭ ‬گروه‭ ‬ازدواج‌ها‭ ‬سخت‭ ‬و‭ ‬طلاق‌ها‭ ‬آسان‭ ‬است‭
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دین مبین اسلام بالاترین ارزشها و جایگاه ها را برای مقام زن تعیین کرده است و تفاوتی میان زن و مرد در جامعه قائل نیست.
1- سال‌های خیلی دور (اواخر دهه 60) رئیس آموزش و پرورش یکی از مناطق شهر تهران روشی زیبا و مؤثر برای امر به معروف و نهی از منکر داشت.
مدیر کل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی می‌گوید تلاش‌هایی برای افزایش سرعت مراحل اداری فرزندخواندگی و تهیه شناسنامه برای فرزندان بهزیستی در جریان است.
چالش های منع صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت بانوان:

در باغ سبز نشان دادن؟!

سال ۱۳۹۸ یک بانوی اصفهانی با شکایت از پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی) به علت منع صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت، پرونده اش را در یکی از شعب بدوی دیوان عدالت اداری به جریان انداخت. در پی این رسیدگی، ابتدا دادگاه بدوی رای به نفع خواهان یعنی بانوی اصفهانی صادر نمود […]
همیشه فکر می‌کنیم همه ‌چیز به وفور است و هیچ ‌وقت کاستی نخواهیم داشت، اما با مرور زمان در عصر جدید متوجه می‌شویم که همه ‌چیز تمام شدنی است و باید مدیریت مصرف را به عنوان یک الگو در آموزش‌های پیشادبستان تا آموزش‌های دانشگاهی، عمومی، خانوادگی و شهری مدنظر بگیریم.
امام جمعه موقت تهران :

مسئله حجاب مسئله عادی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله حجاب مسئله عادی نیست و گره خورده به هویت و خانواده ماست.
نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده به فرمانده کل نیروی انتظامی با انتقاد از سبک برخورد برخی ماموران گشت ارشاد با زنان در روند اجرای قانون عفاف و حجاب نوشت: تاکید و توصیه رهبرمعظم انقلاب بر مدارا و نهی ایشان از نفرت پراکنی در بخشی از جامعه، موید اهمیت سبک و روش اجرای قانون عفاف و حجاب است و تکلیف را برهمگان و به ویژه نیروی محترم انتظامی به عنوان ضابط اجرای آن آشکار می‌کند.
این روزها نوجوان‌ها سر زبان‌ها افتاده‌اند و ماجرای بلوار چمران شیراز هم به این جریان دامن زده است.
طلاق توافقی به صورتی که اکنون در کشور ما انجام می‌شود مورد انتقاد است زیرا اگر زوجین بر سر طلاق با یکدیگر توافق داشتند هرگز به دادگاه نمی‌آمدند و در یک دفترخانه توافقی طلاق می‌گرفتند.
به مناسبت اول ماه ذی‌الحجه و فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) پایگاه مشاوره "مسیر وصل" در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برپا شد.