زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

معصومه ابتکار گفت: همه دختران "مهسا امینی هستند" و باید مراقبشان بود، باید عزت نفسشان را حفظ کرد. این رفتارها باید سریعا جمع شود. چرا مردم را می‌ترسانند و ایجاد رعب و وحشت می شود. بارها گفته ایم و گزارش دادیم که چه ترسی در دل جوانان ایجاد می کنید. چرا حاضر نیستید تفاوت ها را بپذیرید؟
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز به روال هرماه خبر داد و گفت: از امروز حقوق غیرحداقلی بگیرها نیز مطابق با احکام اصلاح شده و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یک وکیل دادگستری شاغل در یکی از موسسات وکالت که روزانه با ده‌ها پرونده طلاق سروکار دارد، در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید که طی 5 سال گذشته، با افزایش پرونده‌های طلاق توافقی مواجه بوده اما هیچ پرونده طلاق صوری نداشته است.
چرا ورود زنان به ورزشگاه در دولت قبل صدای "وااا اسلاما" را بلند کرد؟

برخوردهای دوگانه با دولت ها

«چرا با دولت‌ها برخورد دوگانه صورت می‌گیرد؟» این پرسش که هرچند دیروز از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به دولت رییسی در خصوص موضوع ورود بانوان به استادیوم‌ها طرح شده، اما در بطن آن، واقعیتی است که بسیاری از تحلیلگران سال‌هاست در خصوص آن تذکار می‌دهند.
معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده با بازخوانی آمار پزشکی قانونی مبنی بر وقوع ۷۵ هزار مورد خشونت خانگی در سال ۱۴۰۰ از رئیس مجلس خواسته لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هرچه زودتر به تصویب برسد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برقراری عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی به خدمات درمانی مورد نیاز از طریق توسعه ظرفیت مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی، افزایش کیفیت خدمات درمانی و ارتقای کارایی مراکز درمانی ملکی و همکاری و پیگیری در زمینه استقرار و توسعه کامل نسخه الکترونیک در مراکز ملکی این سازمان، از مهم‌ترین راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم است.
در قانون کشور ما نیز مانند اکثر کشورهای دنیا قاچاق انسان جرم انگاشته شده است. قاچاق انسان را قانونگزار این گونه تعریف می کند: خارج یا واردساختن و یا ترانزیت مجاز یا غیرمجاز فرد یا افراد از مرزهای‌کشور با اجبار و اکراه یا تهدید یا خدعه و نیرنگ و یا با سوء استفاده ازقدرت یا موقعیت‌خود یا سوء استفاده از وضعیت فرد یا افراد یادشده، به قصد فحشاء یا برداشت اعضاء و جوارح، بردگی و ازدواج .
معاون زنان رییس جمهور در توئیتی نوشت: بلوغ جنسی خود به خود به وقوع خواهد پیوست. ما طرفدار قطعی ‎ازدواج بالغانه هستیم تا شاهد استواری نهاد والای ‎خانواده باشیم و این امر بیش از هر چیز نیاز به کار فرهنگی خصوصاً در مناطق محروم دارد.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اولویت نخست سازمان بهزیستی برای واگذاری کودکان به عنوان "فرزندخوانده" با خانواده‌های بدون فرزند است، گفت: زنان مجرد در اولویت دوم پذیرش فرزندخواندگی هستند که می‌توانند نگهداری فرزندانِ دختر فاقد سرپرست موثر تحت پوشش بهزیستی را بر عهده بگیرند.
مدت‌هاست شهرها و روستاهای کشورمان مهمان ناخوانده‌ای به نام ریزگردها دارند، این مهمان ناخوانده عرصه را برای زندگی شهروندان هر روز تنگ‌تر از گذشته می‌کند!
خداوند متعال در سوره آل‌عمران به پیامبر(ص) یادآور می‌شود که اگر با تندی و خشونت با مردم رفتار کنی از رسالت تو و دینی که بشارت‌دهنده آن هستی بیزار و گریزان و پراکنده می‌شوند.
روزنامه خراسان در گزارشی از حضور بانوان در استادیوم آزادی نوشت:شور و شعف تماشاگران خانم وصف نشدنی بود، برخی در حالی که اشک شوق می ریختند لبخند می زدند و این پارادوکس عجیب را می شد در چهره بسیاری از آن ها دید.
یکسال از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، روزهایی که این دولت روی کار آمد مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از گذشته به جا مانده بود اما این دولت مردمی برنامه‌های خود را با قدرت به اجرا گذاشت؛ نمونه‌ای از این اقدامات اثرگذار از دولت مردمی در حوزه زنان و خانواده است.