حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

صالح نیکبخت حقوقدان و وکیل خانواده مهسا امینی درخصوص جزئیات جلسه دادگاه خود گفت: «به دلیل اینکه جلسه دادگاه بود نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم اما ریاست دادگاه قبل از اینکه وارد جلسه شویم سوالات لازم را که باید از من و وکیل بپرسد و همچنین متن اولیه صورت جلسه دادگاه را تنظیم کرده بود. از این رو مدت زمان جلسه حدودا یک ساعت طول کشید و چندان طولانی نبود.»
رئیس قوه قضاییه گفت: باید بدون اغماض و چشم‌پوشی با فساد و مفسد برخورد کنیم؛ چه مردم عادی باشند و چه کارگزار حکومتی؛ البته به فساد فردی که کارگزار نظام است باید بیشتر توجه کنیم و قاطعانه‌تر مقابله کنیم.
افشای راز جنایت سیاه شرور سابقه‌دار که سال‌ها دختر نوجوانش را مورد آزار و اذیت قرار داده بود باعث شد قضات دادگاه کیفری یک استان تهران وی را مستحق مجازات مرگ بدانند.
ایران نوشت: ۷ مرداد امسال، نماینده حقوقی اداره ثبت احوال منطقه مرکزی تهران با مراجعه به اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد مردی مدارک مشکوک به جعل برای ولادت فرزندش به اداره ثبت احوال ارسال کرده است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به آمار چاقی و اضافه وزن در کشور، گفت: با کنترل چند عامل خطر می‌توان از بیش از نیمی از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کرد؛ در همین راستا نیز هدف ما کاهش مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی قبل از ۷۰ سالگی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام ضابطان دستگاه قضایی برای برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر در سطح استان، گفت: در این راستا طی ۶ ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۱۷۳ نفر از مرتکبان جرائم مختلف در اجرای طرح برخورد با سارقان و مالخران اموال مسروقه خبرداد.