حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رییس قوه قضاییه گفت: اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع به مسوولیت‌ها و وظایف خود عمل کنیم و عدالت‌گستر باشیم، باید از خود شروع کنیم و عدالت برای ما به ملکه تبدیل شود و به فکر جاه و دنیا نباشیم و به مردم خوشبین باشیم و به آن‌ها تفاخر نورزیم و مردم را یاری کنیم و در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، قاطعانه برخورد کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری به همراه مسئولان عالی قوه قضائیه، همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.
مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در ادامه پویش مدارس برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، دبیران و دانش‌آموزان دو مدرسه‌ با اهدای قلک و یا واریز به حساب ستاد در این پویش شرکت کردند.
مرکز زلزله نگاری

زلزله شیراز را لرزاند

به گفته مرکز زلزله نگاری دقایقی پیش‌ زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3.3 ریشتر‌ شیراز را لرزاند.
رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه این فرد اعلان قرمز صادر کرد و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و نهایتاً دستگیر کرد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضاییه از مردم محروم و حق شناس و صبور ما در عسلویه نسبت به تاخیر 32 ساله در اعطای اسناد رسمی املاک آنان اقدامی انقلابی و روبه جلو است که انتظار می‌رفت در سایر بخش‌ها نیز توسط همه مسئولان قضایی و غیر قضایی ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دشمن از هیچ شرارتی علیه انقلاب کوتاهی نکرده، به طوری که ریشه هر مشکلی که در کشور به وجود آمده به توطئه دشمنان باز می‌گردد که از همان ابتدا در تلاش بودند از طریق عناصر نفوذی و توطئه مسیر انقلاب را ببندند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: از مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه انتظار داریم در تقویت ابزارهای الکترونیکی نهایت همکاری را داشته باشند ، گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید امکانات تعریف و چالش ها احصا شود.
فالِ حافظ به‌ معنی استفاده از دیوانِ حافظ برای برای پیش‌گوییِ سرنوشت و رفعِ تردید و خوب یا بد بودنِ عاقبتِ کاری یا استعلام از احوالِ شخصِ غایبی است.
سخنگوی فراجا بر حساسیت پلیس در خصوص برخورد با مجرمانی که کودکان را طعمه قرار می‌دهند تاکید کرد و گفت: جرم نسبت به کودک در قوانین جزا فرایند تشدید شونده دارد و یک جرم عادی نیست.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم ما بحق پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب ایستادگی کرده‌اند و این امر، وظیفه ما مسئولان و کارگزاران را مضاعف می‌کند؛ همانطور که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند ما هم باید پای مردم بایستیم و برای رفع مسائل و مشکلات آنان، اقدامات مجدانه انجام دهیم و درصدد رفع القائات و شبهاتی برآییم که شیطان‌صفتان می‌آفرینند.