حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

در مقاله «پولدارترین وکیل ایران کیست؟» تحت نظر کارشناسان مجرب به راهکار های افزایش درآمد وکلا و جذب موکل پرداخته می شود.
سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز بیان کرد: امروز در خیابان عباسی تبریز فوم‌های ویژه حفاری تونل مترو از خیابان بیرون زد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از ۲۶ ساعت عملیات جستجوی پدر و پسر خانواده که روز گذشته برای گردش به ارتفاعات منطقه رفته بودند و خبری از آنها نبود در ارتفاعات اطراف روستای ایراج سالم پیدا شدند.
در جهت اجرای اصل 161 قانون اساسی و نظارت دیوان عالی کشور بر حسن اجرای قوانین در محاکم و دادگاه ها و رعایت اصل مهم اتقان آراء، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخشنامه ای خطاب به روسای کل دادگستری استانها اعلام نمود: در مواردی که دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض و پرونده را به دادگاه هم عرض ارجاع می‌نماید، این دادگاه مکلف به انشاء  رأی است و رسیدگی به دادنامه توسط شعبه صادر کننده رأی منقوض، فاقد اعتبار خواهد بود.
رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: البته مجدداً تاکید می‌کنم که محکومان جرایم خشن و سارقین سابقه‌دار و تهدیدکنندگان امنیت فیزیکی و روانی مردم از ارفاقات قانونی بهره‌مند نمی‌شوند.»
گرفتن خلافی خودرو با پلاک، زمانی که به کارت خودرو یا سایر مدارک‌تان دسترسی ندارید، یکی از معدود راه‌هایی است که پیش رو خواهید داشت و می‌توانید به‌واسطه آن، از تخلفاتی که در یک بازه زمانی مشخص مرتکب شده‌اید، آگاه شوید.
رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان کارگردان سینما اقدام به دعوت از زنان برای تست بازیگری کرده و در این پوشش دست به آزار و اذیت و اخاذی از آنان زده بود، خبر داد.
دقایقی پیش، زلزله ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند.
رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار بزرگ احتکار کالاهای اساسی و مواد خوراکی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد.
خسرو مختاری کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس برنامه ریزی راهبردی می گوید:

آمار گرایی آفت ارتقای کیفیت خدمات قوه قضائیه

قوه قضائیه در دو دهه گذشته به حق از پیشگامان و نهادهای پیشرو در راه اندازی سامانه های الکترونیکی و به کارگیری مزیتهای فناوریهای نوین دراین قوه بوده است. سازمان ثبت اسناد یکی از نمونه های متاخر و بخشهای سرآمد این قوه در این زمینه بوده است البته سایر بخشها نیز بویژه در دوران شیوع پاندومی کوید 19 نمودی از تلاش و ابتکار عمل بیشتری داشته اند. بطورکلی نظام قضایی کشور از دارندگان کارنامه نسبتا قابل قبول در توسعه دولت الکترونیک محسوب می شود.