حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر سرعت بالایی به خود گرفته مجازی شدن بخش بزرگی از واقعیت‌های زندگی است که بیشتر در بستر شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و عده‌ای که اصطلاحاً به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گوییم، به دلیل شهرت یا دنبال‌کننده بالایی که در شبکه‌های اجتماعی دارند درآمد‌های چند صد میلیونی و حتی میلیاردی برای خود رقم زده اند که در این باره چندین گزارش در همین صفحه نوشته ایم.
مدت زمانی است که سرقت‌هایی به عنوان «اسکیمینگ» خبرساز شده‌اند که افراد بسیار زیادی را هم مال باخته کرده‌‌اند، این نوع سرقت عموما از طریق یک باند توسط سارقین حرفه‌ای و از طریق دستگاه‌های حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
در روز ۱۳ فروردین گزارش مرگ پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد که بلافاصله تحقیقات به دستور بازپرس محمد جواد شفیعی آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد پسر جوان مقابل آرایشگاهی با ضربات متعدد چاقو و قمه مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.
همسر آزاده نامداری صبح یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شد و در اظهاراتش با ناراحتی زیادی عنوان کرد: من به عنوان شوهرش همیشه او را حمایت می‌کردم و زندگی عاشقانه‌ای داشتیم و هنوز نمی‌توانم مرگ آزاده نامداری را باور کنم و نمی‌دانم چطور با این غم زندگی کنم.
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در هر بخشی که با ظرفیت‌های قانونی امکان حمایت، رفع موانع و پشتیبانی از تولید وجود دارد، باید در این عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود.
رییس پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت ماجرای شکایت از نماینده مجلسی که با سرباز راهور درگیر شده بود، گفت که کیفرخواست این فرد به زودی صادر می‌شود.
فرماندار اهواز گفت: مردی در اهواز به دلیل اختلاف خانوادگی صبح امروز با استفاده از اسلحه هشت نفر از بستگان خود را به قتل رساند و سپس به زندگی خود نیز پایان داد.
یک قاضی دادگاه ضد تروریسم پیشاور به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور و کشته شد.
خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که نتایج آزمایشات مرحومه نامداری هنوز مشخص نشده است و اخبار منتشره در مورد نحوه فوت وی کذب است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت ۳ میلیارد ریالی قاچاقچی چوب و ذغال خبر داد.
خوشبختانه هر روز بیش از دیروز زنان شجاعت آن را پیدا می‌کنند که در مورد تجاوز و آزارهای جنسی صحبت کنند و در این بین رسانه‌‌های اجتماعی‌ نظیر توییتر را انتخاب کرده و روایت‌های خود را خواه با نام مستعار و یا نام واقعی خود بیان می‌کنند‌. این عمل سبب آن می‌شود که قربانیان دیگر نیز با دیدن این کار برای گفتن روایت‌هایشان مصمم‌تر شوند.

فرار یک مرده خون آلود از محل وقوع جنایت در یکی از روستا‌های اطراف مشهد، پلیس و قاضی ویژه قتل عمد را در حالی وارد یک معمای پیچیده جنایی کرد که جست و جو‌ها بخشی از شهر را به هم ریخت!