سخنگوی قوه قضاییه:

تعقیب کیفری ۳۱ نفر از مسئولان/ بعد از ابلاغ درباره رای دادگاه هواپیمای اوکراینی اطلاع رسانی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت:بر اساس زمان بندی که مقرر شده رای دادگاه هواپیمای اوکراینی در ایام نوروز صادر شد و در مرحله ابلاغ دادنامه است.
تصویر تعقیب کیفری ۳۱ نفر از مسئولان/ بعد از ابلاغ درباره رای دادگاه هواپیمای اوکراینی اطلاع رسانی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود ستایشی در اولین نشست خبری در سال ۱۴۰۲ ضمن تبریک سال نو و ماه رمضان و تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) گفت: قوه قضاییه تمام اهتمام و تلاش خود را در راستای کمک موثر به مسئولان اجرایی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید در جهت رفع دغدغه‌های مردم به کار خواهد بست. همچنین بر مبارزه قاطع بافساد و گلوگاه‌های فسادزا ایستاده ایم و تلاش می‌کنیم که ایجاد فساد اقتصادی را در تمامی سطوح پیگیری و مسدود کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت هواپیمای اوکراینی و رای پرونده، گفت: ما نسبت به این موضوع اطلاع رسانی جامع کردیم. ریاست قضایی نیروهای مسلح به دفعات اطلاع رسانی کردند. بر اساس زمان بندی که مقرر شده رای دادگاه هواپیمای اوکراینی در ایام نوروز صادر شد و در مرحله ابلاغ دادنامه است. تا آخر فروردین ماه فرایند ابلاغ صورت می‌گیرد و بعد از آن اطلاع رسانی می شود و اگر بحث اعتراض دادنامه صادره هم باشد، شرایط خود را دارد که به موقع آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

تعقیب کیفری ۳۱ نفر از مسئولان به علت ترک فعل در اجرای قانون تسهیل کسب و کار

ستایشی در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی در رابطه کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون تسهیل کسب و کار گفت: سازمان بازرسی کل کشور در ایفای رسالت ذاتی و ماموریتی‌هایی که به موجب قانون اساسی بر عهده دارد، اقدامات زیادی انجام داده است، بیش از ۹۵ درصد مجوز‌های کسب و کار در درگاه ملی مجوز‌های کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه برخورد قانونی و ضابطه‌مند با مسئولان مراجع صدور مجوز، پرونده بازرسی فوق العاده در خصوص تسهیل صدور الکترونیک مجوز‌های کسب و کار تشکیل شده است. ۳۱ نفر از مقامات و مسئولان به اتهام عدم صدور مجوز الکترونیک یا عدم اتصال سامانه‌های متخصص به درگاه ملی مجوز‌ها در زمان مقرر مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و ۲۵ نفر مورد تعقیب انضباطی قرار گرفتند

480401