دستگیری شیاد حرفه ای با ۲۹ پرونده کلاهبرداری

کلاهبردار حرفه ای و سابقه داری که با شیوه های متقلبانه و غصب عناوین دولتی و قضایی اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده در سطح کشور کرده بود، در سیرجان به دام افتاد.
تصویر دستگیری شیاد حرفه ای با ۲۹ پرونده کلاهبرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، دادستان سیرجان در تشریح جزئیات ماجرای کلاهبرداری این فرد بیان کرد: متهم ضمن اجاره یک منزل مبله بدون مجوز در شهر سیرجان، با غصب و جعل عنوان مدیران دولتی و قضایی از جمله مامور محیط زیست، مامور سازمان بازرسی و... از مردم کلاهبرداری می‌کرد.
قاضی مجتبی قدیمی ادامه داد: پس از دریافت گزارش های مختلف، موضوع با هماهنگی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، در دستور کار دادستانی سیرجان قرار گرفت و دستورهای ویژه قضایی برای شناسایی و دستگیری این مجرم صادرشد.
این مقام قضایی اظهار کرد: با انجام اقدامات منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات، مخفیگاه متهم شناسایی شد و طی یک عملیات غافلگیرانه به دام افتاد که در بازرسی مخفیگاه متهم تعداد زیادی مدارک شناسایی، سیم کارت و کارت عابر بانک کشف شد.
قاضی قدیمی با قدردانی از حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، نیروهای پلیس اطلاعات و همچنین کارشناسان اداره اطلاعات سیرجان افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این متهم از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار و دارای ۲۹ پرونده در دادسراهای سراسر کشور است که با شیوه‌ها و شگردهای خاص و متقلبانه کلاهبرداری می‌کرده است.

دادستان سیرجان هشدار داد: کسانی که بدون دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این باره می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
وی بابیان این که متهم بازداشت شده فردی غیربومی استان کرمان است، خاطرنشان کرد :در این زمینه پرونده ای در شعبه پنجم دادیاری دادسرای سیرجان تشکیل و متهم با قرار بازداشت مناسب روانه زندان شده است.
این مقام قضایی در پایان توصیه کرد: مردم از اعتماد بی جا به افرادی که خود را دارای مناصب دولتی و قضایی معرفی می کنند و ادعای انجام کار‌هایی خارج از قانون را دارند، پرهیز کنند و بر دقت نظر بیشتر شهروندان و کسبه در مواجهه با این گونه افراد شیاد و کلاهبردار تاکید می کنیم.

منبع: خراسان

480215

مطالب مرتبط