حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دبیرخانه مجمع عمومی شورای عالی کانون‌ها و مجامع سردفتری کشور با ارسال نامه‌ای به سران دفاتر اسناد رسمی، از مخالفت صریح کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور با بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر الزامی نبودن تنظیم سند مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.
به گفته عضو هیئت مدیره جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، آمار خودکشی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد در چند سال گذشته بالا و اکنون رو به کاهش است و در عین حال این آمار در استانهای خوزستان و مرکزی در حال افزایش است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: از دستگاه قضا و دستگاه های نظارتی می‌خواهیم به ترک فعل ها و احیانا تخلفات مدیران اجرایی سابق رسیدگی و مردم را در جریان جزئیات آن قرار دهند.
رونق بازار جاعلان در فضای مجازی؛

فقط اراده کن؛ چه پستی بهت میاد؟!

مطمعنا پای میلیون ها پول در میان است و گذشتن از این مبالغ؛ کار آسانی نیست اما آساتر از آن، جعل سند و مدرک است. جعل هایی با موضوعات مختلف، از تحصیل در مدارج بالاتر تا مهاجرت، کار در کارخانجات و حتی ادارات دولتی و... آنقدر بهانه وجود دارد تا برای جاعلان، وقتی برای سر خاراندن نماند و چه جایی بهتر از فضای مجازی که حسابی رونقی به کسب و کارشان داده است.
کارشناس مسائل حقوقی و قضایی در گفتگو با پرسون:

رویکرد جدید دستگاه قضا باعث افزایش اعتماد مردم به این قوه می شود

اجرای صحیح و درست رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع بازگشت اموال مال‌باختگان خسارت دیده از اختلاس و پرونده‌های کلاهبرداری به بازآفرینی و افزایش اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه و ایجاد امید در مردم نسبت به این موضوع که اگر حقی از آن‌ها ضایع شد می‌توانند در دادگستری به حق خودشان برسند، بسیار کمک خواهد کرد.
محسنی اژه‌ای در دیدار با محسن رضایی از تیم اقتصادی دولت خواست که با برنامه‌ریزی دقیق و علمی، کشور را از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور دهد.
قصد ورود غیرقانونی یک نماینده مجلس به خط ویژه و متعاقب آن سیلی خوردن سرباز راهور حاضر در ماجرا، تا مدتها در فضای مجازی از داغ ترین هشتک ها بوده است. هشتک محاکمه عنابستانی که از هشتک های با رتبه بالا در توییتر می باشد، نشان داد که مردم از رفتار این نماینده ناراضی هستند و نوع عذرخواهی کردن و استفاده از کلمات؛ و حتی غرور یا فروتنی اش مورد توجه و نظارت دقیق هزاران چشم تیزبین قرار دارد.