حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

چند روز گذشته سالگرد زلزله طبس بود. زلزله ای در 43 سال قبل که تلفات بالایی را از خود به جای گذاشت. با وجود گذشت نزدیک به نیم قرن از آن حادثه، کارشناسان تکرار دوباره چنین زلزله ای را بارها پیش بینی کرده اند. زلزله ای که اگر امروز رخ دهد با توجه به تعداد جمعیت و نوع ساختمان سازی در کشورمان، خسارت و تلفات بسیار بالاتری نسبت به زلزله طبس برجای خواهد گذاشت.
اگر دستگاه قضا بتواند سازوکاری تئوریزه کند که دستگاه‌های اجرایی و قضایی بتوانند در خصوص پرونده‌هایی که منوط به رسیدگی در یک مرجع ابتدایی است، با هم تعامل کنند به نحوی که مردم درگیر نباشند و خود مراجع بتوانند در بستر امورات داخلی خود این تعاملات را برقرار کنند، بروکراسی حداقل می‌شود.
فرمانده انتظامی الیگودرز گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان پس از بازرسی از 2 دستگاه خودروی توقیفی مقادیری انواع کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 850 میلیون ریال کشف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از وقوع انفجار در یک مغازه در شهرستان نظرآباد خبر داد و افزود: در این انفجار به بیش از ۱۰ مغازه دیگر آسیب وارد شد.
دادستان کل کشور «تحول و تعالی در دادسراها» را موضوع محوری و ویژه همایش امسال عنوان کرد و گفت: سال‌هاست که موضوع تحول و تعالی در قوه قضائیه مورد تاکید و خواست جدی مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام بوده و دستگاه قضائی کشور امروز با اجرای سند تحول قضائی، سعی در اجرای این تحول و تعالی دارد.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری مالک کافی‌نتی که با در اختیار داشتن رمزعبور شاکی اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال وی کرده بود خبر داد و گفت: شهروندان از در اختیار قرار دادن رمزهای عبور خود به دیگران خودداری کنند.