حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که موضوع طرح پیشنهادی جایگزین خدمت وظیفه عمومی فارغ‌التحصیلان دوره پسادکتری توسط ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی است.
با وجود این که صبح امروز، آتش سوزی در جنگل‌های گلستان مهار شده بود، اما آخرین خبرها از شعله ور شدن مجدد آتش جنگل ها در این استان حکایت دارد و از روز گذشته تا کنون در مجموع 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه دچار حریق شده است.
به دنبال اعلام تازه‌ترین آمار رنگ‌بندی کرونایی شهرها که نشان دهنده این است که هیچ شهر قرمز و نارنجی کرونایی در کشور وجود ندارد، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز اعلام کرد که جریمه کرونایی مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی نیز اعمال نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۳۲ مورد عملیات رهاسازی در سه روز گذشته در حوادث جاده‌ای صورت گرفته است که طی این عملیات‌ها ۳۲ نفر نجات داده شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
شامپانزه ایرانی با نام باران بعد از انتقال به کنیا در درگیری با دیگر شامپانزه ها جانش را از دست داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از رها سازی ۸ خودرو در محور فرعی اشنویه به ترگور توسط پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آغ بلاغ خبر داد.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: تاکنون‌خسارتی از زمین لرزه بامداد امروز جمعه چابهار این استان گزارشی ارسال نشده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو سر شبکه اصلی قاچاق ارز و طلا با گردش مالی ۳۴ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۲ نفر از معامله‌ گران فردایی دستگیر شدند.
مدیر بحران فرمانداری کرج از نجات کوهنوردان در ارتفاعات دیزین خبر داد و گفت: ۹ کوهنورد مفقودشده طی دو مرحله تفحص پیدا شدند و یک کوهنورد نیز بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.