دادستان کل کشور:

برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد

دادستان کل کشور یکی از ظرفیت‌های بالای کمیته امداد را مردمی بودن آن دانست و گفت: معتقد هستیم برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد.
تصویر برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در دیدار با سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این کمیته قدردانی می‌کنم، همچنین لازم است بدانیم یکی از محوری‌ترین مسائل قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است.

وی با تجلیل از نگاه جامع و نافذ امام خمینی (ره) در ضرورت وجود یک نهاد برای رسیدگی به وضعیت محرومان گفت: امام راحل همواره بر خدمت به آحاد مردم بالاخص محرومان و مستمندان تأکید داشتند و در این راستا در همان ابتدای انقلاب و در اسفندماه سال ۱۳۵۷ دستور تأسیس کمیته امداد را صادر فرمودند و اکنون برکات این تصمیم بر همگان مشخص و آشکار است.

دادستان کل کشور گفت: یکی از ظرفیت‌های بالای این نهاد را مردمی بودن آن است و معتقد هستیم برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد، هرجا از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد امور بهره گرفتیم، موفق‌تر بودیم و کارها بهتر و کم‌هزینه‌تر انجام گرفت.

وی با اشاره به کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: کمیته امداد با برنامه‌ها و اقدامات حمایتی خود می‌تواند موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورد و تفاهم نامه میان دادستانی کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سال گذشته منعقد شد، تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضا و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی دو نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد

همچنین سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این دیدار ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضائی با این کمیته به خصوص تفاهمنامه‌ای که با دادستانی کل مبادله شده و منشأ برکات بوده است به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته پرداخت و گفت: با لطف خداوند متعال و با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی دو نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد و دیگر در روستاها مددجوی بی مسکن نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که بسیار ارزشمند و قابل توجه است این می‌باشد که با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌ها دچار سختی و تنگنا شده و تورم افزایشی بوده است، اما نه تنها کمک‌های مردمی به کمیته امداد روندی کاهشی نداشته بلکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است که نشان از دینداری و همراهی و همدلی مردم دارد.

بختیاری با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است، خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته، با کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر اشتغال به توانمندی رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کرده‌اند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به به یکی دیگر از دستاوردهای این کمیته اضافه کرد: حمایت‌های کمیته امداد صرفاً کمک‌های مادی و اقتصادی نیست بلکه سعی کرده علاوه بر تأمین نیازهای مادی، حمایت‌های معنوی از مددجویان داشته باشد. از جمله با حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کرده و تعداد قابل توجهی در دانشگاه فرهنگیان و نیز وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شدند و البته که حمایت‌های تحصیلی همچنان از این دسته از مددجویان مستعد ادامه خواهد داشت.

منبع: ایمنا

561809