کلاهبرداری سایبری با ترفند صدور کارت پایان خدمت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی و با ترفند صدور کارت پایان خدمت اقدام به کلاهبرداری از شهروندی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
تصویر کلاهبرداری سایبری با ترفند صدور کارت پایان خدمت

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه فردی ناشناس به بهانه صدور کارت پایان خدمت مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی که ادعای صدور کارت پایان خدمت را داشته است، تماس برقرار کرده و در چند نوبت اقدام به واریز وجوه درخواستی متهم در قالب ارز دیجیتال کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: مالباخته پس از انتقال رمز ارزها به کیف پول معرفی شده به بهانه‌های مختلف مدت زمان زیادی در انتظار دریافت کارت بوده که در نهایت با مطالبه مجدد وجه توسط متهم متوجه کلاهبرداری وی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: با بررسی مستندات و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: تنها مرجع ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی سازمان وظیفه عمومی فراجا است، بنابراین مشمولان و خانواده‌هایشان توجه داشته باشند به هیچ عنوان به افراد سودجو در فضای حقیقی یا مجازی که ادعاهایی نظیر دریافت معافیت سربازی، کسر خدمت یا پایان خدمت دارند اعتماد نکنند.

مرتضوی بیان کرد: شهروندان تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: روابط عمومی فراجا

561795