رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

از بین بردن بستر فساد در صدر درخواست‌های مردم است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه کاهش میزان فساد، در صدر درخواست‌های مردم است، گفت: باید ببینیم در راستای احقاق این حق مردم چقدر تاثیرگذاریم.
تصویر از بین بردن بستر فساد در صدر درخواست‌های مردم است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم روز جهانی مبارزه با فساد که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با طرح چندین پرسش درباره تاثیرگذاری سازمان بازرسی در تحقق انتظارات نظام و مردم از حاکمیت گفت: نکته اول جلب اعتماد عمومی است که در این مورد باید دید ارکان سلب اعتماد عمومی چیست و اینکه سازمان بازرسی چه نقشی می‌تواند در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نکته دوم تأثیرگذاری سازمان بازرسی برای موضوع تحول در مجموعه کشور و تحول مورد انتظار در نظام عدلیه و راهبردی که رئیس قوه قضاییه ترسیم کرده است و اینکه چقدر سازمان بازرسی می‌تواند در ایجاد تحول و تعالی عدلیه نظام اسلامی تاثیرگذار باشد و ما به عنوان یکی از مهمترین مجریان پیاده‌سازی منشور انقلاب می‌توانیم کمک حال خوبی برای عدلیه و قوای عالیه نظام باشیم یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد: نکته سوم مربوط به تأثیرگذاری سازمان بازرسی در رضایتمندی مردم است و اینکه چه میزان می‌توانیم در راستای از بین بردن نارضایتی که در صدر آن فساد است به حقوق شهروندی کمک کنیم و چه قدر می‌توانیم در احیای حقوق عامه و آزادی مشروع مورد انتظار حاکمیت، تأثیرگذار باشیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: چه مقدار مسأله مبارزه با فساد و از بین بردن بسترهای فساد در رضایت آحاد مردم و احیای حقوق شهروندی می‌تواند به جامعه، حاکمیت و کارگزاران نظام کمک کند؟

وی افزود: مسئولیت اجرای قانون اساسی در برخی ابعاد به قوه قضاییه سپرده شده است و سازمان بازرسی به عنوان یکی از ارکان قوه قضاییه چه میزان می‌تواند در پیاده سازی و عمل به اصل ١۵۶ قانون اساسی تاثیرگذار باشد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: سؤال بعدی بحث نفوذ در جوامع مختلف است. چه کسانی در اطراف برخی مجموعه‌ها هستند که مانع انجام وظایف و تکالیف هستند؟ چه عواملی موجب می‌شود که نمی‌گذارند دستگاه‌های نظارتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی لازم را داشته باشند؟

وی بیان کرد: نفوذ در عملکرد کارگزاران نظام تأثیر منفی ایجاد می‌کند، نفوذ در مخدوش کردن نگاه امنیت ساز مردم خدشه ایجاد می‌کند، نفوذ ما را به سمت و سویی می‌برد که احیاناً برخی از اشخاص جامعه ممکن است نسبت به عملکردمان احساس یاس داشته باشند. سیستم‌های نظارتی چقدر می‌توانند در جلوگیری و دفع نفوذ در سطح جامعه و پیشگیری از نفوذ عملیات میدانی داشته باشند؟

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: نفوذ در باورهای اعتقادی مردم، در بهداشت و درمان مردم، در خانواده، در آموزش و تعلیم و تربیت، در صنعت و فرهنگ و در برخی از موارد که تصور آن را نداریم مانع و سبب کُند شدن برخی ماموریت‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد: چه تدابیری پیش بینی کردیم که بتوانیم از تفرقه در مسائل قومیت‌گرایی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و منطقه‌ای نقش مؤثری ایفا کنیم که این تفرقه موجبات زیر سؤال بردن اتحاد نظام را فراهم نکند.

وی افزود: سازمان بازرسی در روز جهانی فساد چه اقداماتی را می‌تواند در راستای جلوگیری از تفرقه در اسلام و امت ایران انجام دهد.

وی گفت: سؤال بعدی اقداماتی است که از طریق عوامل معاند بیرون و مزدوران داخلی برای به انحراف کشاندن جوانان ما در مباحث رسانه‌ای، در بحث فسادهای اجتماعی و ... چه کارهایی کرده‌ایم و چه کارهایی باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: تخریب چهره‌های خدوم و شاخص به عنوان یک فرهنگ باطل در حال ترویج است، فضای رسانه‌ای از طریق تریبون‌های عمومی فضای مجازی از ایراد تهمت‌های نابجا، نسبت‌های ناروا، توهین‌هایی که هیچ کدام مطابق واقعیت نیست. سازمان بازرسی چه کارهایی را در سطح اجتماعی می‌تواند انجام دهد؟

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خاطر نشان کرد؛ همه نهادهای نظارتی و مسئولان در هر رده‌ای باید برای تحقق اهداف عالی نظام اسلامی و بر طرف کردن موانع با اتکا به خداوند متعال، زیر بیرق ولایت با عزمی انقلابی و روحیه جهادی تلاش کنند و با هم افزایی، هم‌گرایی و تعامل و تبادل تجربیات و اندوخته‌ها، فرصت‌های جدیدی را برای اعتلای کشور و فرهنگ ناب اسلامی، ایرانی با مشارکت نخبگان حوزوی و دانشگاهی و صاحبان اندیشه و قلم فراهم کنند.

منبع: مشرق

561701